Opgelost door Babboe: bakfiets babboe is meer een bak van ellende door onderdelen van mindere kwaliteit

Johntermeer

19-06-2013 heb ik een babboe big met elektrische trapondersteuning besteld met een berg accessoires. Op het oog een mooie fiets voor bijna 2000 euro.
08-07-2013 werd een compleet in elkaar gezette bakfiets geleverd. meteen gaan fietsen en bleek dat er spaken los zaten in de achter velg. Deze velg is op 23-07- en 30-08 compleet vervangen. zelf 1 x verkeerd in elkaar gezet door hun monteur. 21 november weer hetzelfde verhaal. maar ik was het beu met de service van babboe. dus eind 2013 Fietsned aangeschaft. op 14-02-2014 weer hetzelfde probleem incl. weer een fout gemonteerde fiets. toen besloten om bij Fietsned alles te laten doen. inmiddels is er een hoop vervangen en nu 22-09-2015 breken de laatste spaken van babboe en een slag in het wiel als gevolg. kosten 155 euro. totale waarde fiets is nu bijna 3000 euro. dit gemeld bij babboe op 22-09-2015 en hun vinden dit een normaal verschijnsel dat de spaken blijven breken en wensen mij veel plezier met de fiets. zo doet babboe zaken.

Ik zou het fijn vinden als ze (een deel van) me kosten ( nu totaal 855 euro) vergoeden en meteen konden zorgen dat de bakfiets wel goed gemaakt word met degelijk spul. Tenslotte was het een investering van 2000 euro, waar we alleen maar ellende mee hebben gehad. En dat Lucian Schaad dan ook nog de mail eindigt met. "Wij betreuren het ook dat dit zo eindigt, maar wensen u nog veel plezier en succes met de fiets. " Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te wensen, als je weet dat je klant zo veel ellende heeft gehad. En dan te denken dat ik er nog 1 wilde kopen, zonder trapondersteuning. Misschien wel maar met deze service echt niet bij Babboe.

Beste heer Termeer,
    Spaakbreuk valt helaas niet onder de garantie en dit is ook bij u bekend vanaf het moment dat u de fiets heeft aangeschaft. Onderhoud nis cruciaal voor het behoud van de fiets en hier lezen wij weinig over terug in uw klacht helaas.
    Ons voorstel om dit op te lossen is dat er een afpsraak word opgenomen in de planning en dat Babboe Bv. de voorrijkosten voor haar rekening zal nemen. De overige kosten echter dienen door u betaald te worden. Wij vernemen graag uw reactie hierop.
    Johntermeer
    Dat het niet onder de garantie valt, kan ik accepteren. Maar dat er voor een fiets van 2000 euro dit soort kwaliteit word geleverd niet. uw eigen monteur en die van Fietsned heeft bevestigd dat de spaken te dun zijn voor dit soort fiets. A.s. vrijdag komt de nieuwe achterwiel, geleverd door Fietsned. U mag van mij naar de fiets komen kijken, maar mijn verzoek was om de gemaakte kosten deels te vergoeden, omdat er simpelweg onjuiste onderdelen zijn gebruikt. Het onderhoud doet Fietsned.
    Beste heer Termeer,
    Helaas blijven wij bij osn standpunt dat de spaken neit te dun zijn voor dit type fiets. De fiets voldoet aan de EU normen en zijn door meerdere onafhankelijke test instituten getest. Wij durven stelig met zkeerheid te zeggend at de spaken sterk genoeg zijn, maar de spanning en kracht hiervan staat of valt bij het onderhoud. Wij zullen helaas geen kosten aan u vergoeden en het nieuwe wiel via Fietsned hoeven wij ook niet te zien verder.
    Wij hopen u hiermee toch voldoende te hebben geïnformeerd.
    Johntermeer
    Als dit jullie besluit is zal ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat er niemand in mijn omgeving nog ooit een bakfiets bij jullie koopt, door simpelweg mijn mening te uiten. Als je op internet kijkt hoeveel mensen er last hebben van jullie achterwiel en de spaken daarin, vindt ik het onbegrijpelijk dat jullie nog niet een beetje tegemoet kunnen komen. Jullie bloedeigen service monteur heeft dit bevestigd. Persoonlijk zo ik er nog eens over nadenken, wat de mogelijkheden van Babboe zijn.
    Beste heer Termeer,
    Spijtig genoeg blijven wij bij ons standpunt. Wij hebben ons aanbod gedaan, maar dit vind u helaas niet acceptabel. Wij betreuren uw houdingjegens Babboe, maar begrijpen deze uiteraard wel. Helaas zie je op internet nooit de volledige historie en conversatie terug van deze klanten waardoor het product van slechte kwaliteit lijkt terwijl dit niet zo is. 9 van de 10 gevallen komt toch voort uit achterstallig onderhoud of te zware belasting helaas. Wij hopen u toch in de toekomst weer van dienst te mogen zijn.
    Johntermeer
    Dit is inderdaad waar dat de hele conversatie niet op internet zou staan. Mag ik dan nog 1 voorstel doen om mijn pijn te verzachten. We willen graag een Kussenset Babboe Big (met voorkeur de kleur Army of Stars). En dan zal ik nogmaals overwegen om er in de toekomst toch nog 1 aan te als extra reclame object voor Qudano Verhuur. Met vriendelijke groet, John Termeer (Stella di Oro Evenenmenten Eindhoven)
    Beste heer Termeer,
    Wij zullen, om uw pijn iets te verzachten, een kussenset aan u toesturen. Deze zal verstuurd worden naar de Jeroen Boschlaan 2-06 in Eindhoven ontvangen. WIj hopen dat dit de pijn iets verzacht en u weer iets positiever tegenover Babboe staat. Wij hopen dat wij u in de toekomst weer van dienst kunnen zijn.
    Johntermeer
    ik vindt het goed dat ze achter hun product staan en mijn klacht hebben opgelost. Ga zeker overwegen om er nog een te kopen. ze zijn ideaal om met reclame mee rond te rijden

Johntermeer

Ook een klacht indienen over Babboe?