Klacht Babboe: Herhaaldelijk breken van spaken in het achterwiel.

Gebruiker1553624028

Vorig jaar juni hebben wij een bakfiets bij jullie gekocht met bestelnummer NL11047392. In eerste instantie waren we daar superblij mee en raadden wij iedereen zo'n bakfiets aan en werden zelfs ambassadeur van Babboe.

Helaas braken na een half jaar de eerste spaken (6 stuks in één week tijd) in het achterwiel. Daar hebben we met jullie telefonisch contact over gehad, dat zat niet in de garantie. We hebben de spaken laten vervangen zodat we de fiets snel weer konden gebruiken. Kosten waren 25 euro dus dat was nog te overzien. Helaas braken 2 maanden laten weer opnieuw een aantal spaken en nu de afgelopen week wederom hetzelfde verhaal.

Ik heb op internet gaan zoeken en zie dat dit een veel voorkomende kwaal is bij de fietsen van babboe. In jullie reacties lees is steeds dat het vooral door een gebrek aan onderhoud komt maar wij hebben onze fiets netjes door jullie laten onderhouden. Na de eerste 100 km en ook nog binnen het jaar (in mei 2020). Dit is terug te vinden met bestelnummer NL11064841. Daarnaast dan natuurlijk ook nog bovenstaande reparaties door de plaatselijke fietsenmaker.

Wij hebben ruim 2500 euro voor de fiets betaald waarmee je mijn inziens ook een kwalitatief goed product mag verwachten. Ik heb de afgelopen maand al 2 aanvragen gehad voor een proefrit via try my babboe maar ik kon de mensen helaas niet laten komen doordat de spaken nog vervangen moesten worden (dit is ook terug te vinden via mijn account, mochten jullie dat willen).

Mijn vraag aan jullie is hoe we dit goed kunnen oplossen. Ik lees o.a. Iets over een nieuwe velg met een betere naaf en spaken. Het feit dat er zoveel te lezen valt over deze babboe 'kwaal' zal waarschijnlijk betekenen dat jullie ook een oplossing hebben.

De bakfiets is voor mij en mijn zoontje het vervoersmiddel als ik niet werk want we hebben maar 1 auto. Het is dus ontzettend vervelend wanneer ik geen gebruik kan maken van de fiets.

Het probleem blijvend oplossen. Vervangend achterwiel van een betere kwaliteit.

Ook een klacht indienen over Babboe?