Klacht Babboe: Kwaliteit Babboe valt tegen. Goedkoop = duurkoop...

content Niet opgelost
Sailor

Wij hebben ruim 2,5 jaar terug een Babboe City (niet elektrisch) gekocht. In het begin een prima fiets maar naarmate de tijd verstrijkt gaat deze fiets wel heel hard achteruit. En dat terwijl de fiets wanneer hij niet gebruikt wordt ALTIJD in de garage staat. M'n trouwe Batavus papafiets is vier jaar ouder, veel goedkoper maar nog als nieuw!

- De houten bak vertoont al vochtschade. De lak laat los en 'het weer' zit in het hout. Nu moet ik de hele bak gaan schuren en met een donkere kleur lakken om hem weer toonbaar te maken. Dit is dus ontstaan door de regenbuien waar we doorheen gefiets zijn, hij staat verder binnen.
- De standaard is voorzien van veren en doppen die we al minstens vier keer hebben moeten vervangen. De veren knappen af, de doppen slijten heel snel door, vooral aan de kant waar de de standaard met je voet naar beneden drukt. Granted: Babboe geeft ons de doppen en veren tot nu toe kostenloos.
- De lampen waarmee de fiets is afgemonteerd zijn vreselijk zwak en laten al snel vocht toe waarna ze gaan haperen. De aan/uit-dopjes zijn er al snel uitgevallen waarna je ze helemaal niet meer kunt bedienen.
- De hele fiets heeft de neiging om de paar maanden te gaan rammelen. Na het vastdraaien van het achterspatbord, moeren in de bak en een aantal bouten onder de fiets gaat het vaak wel weer even.
- Een aantal onderdelen zoals het achterspatbord vertonen roest. Nogmaals: de fiets staat altijd in de garage als hij niet gebruikt wordt.
- De dektent die we er bij gekocht hebben, is van een erbarmelijke kwaliteit. Hij pas niet goed om de bak waardoor hij open blijft staan en het tijdens het fietsen altijd tocht in de tent. Daarnaast is het gebruikte transparante plastic stug geworden en 'vergeeld' waardoor m'n jongens niet meer goed naar buiten kunnen kijken.

Al met al zou ik anderen aanraden om nog even verder te zoeken en misschien iets meer geld uit te geven voor wat meer kwaliteit.

Eerlijk gezegd zou de hele houten bak, dektent, de lampen, het achterspatbord, de doppen, veren en handvatten vervangen moeten worden.

Babboe
    Fijn dat we elkaar even gesproken hebben en we een en ander helder gekregen hebben.
    Groetjes Jessica, team Babboe

Sailor
Ik ben zeer vriendelijk te woord gestaan door een medewerkster van Babboe. Helaas kan Babboe weinig voor me doen: m'n klachten gaan over slijtagegevoelige onderdelen en vallen buiten de garantie. Met een kortingscode voor nieuwe onderdelen en nieuwe rubberen doppen en veren is een deel van mijn klacht weggenomen. Nog steeds vind ik dat een bakfiets van 1k euro duurzamer zou moeten zijn en niet na een aantal jaar zoveel slijtage mag vertonen.

Ook een klacht indienen over Babboe?