Klacht Babboe: Steeds spaken kapot

smeets

We rijden al een aantal jaar rond met onze Babboe BIG-E bakfiets, erg gezellig met onze drie kinderen. Maar onderhand stoor ik me er wel aan dat ik steeds losse of gebroken spaken heb. Dat kan toch niet!
De fietsenmaker ziet me graag komen, steeds nieuwe spaken erin, en er is al een keer een nieuw achterwiel er in gezet, en laatst is het voorwiel ook al een keer vervangen. Het kost me inmiddels klauwen met geld, achteraf was een auto goedkoper geweest (maar minder fijn!)

Ik zou graag enige coulance zien in de aanschaf van een nieuw achterwiel. Want ik was een heel tevreden klant, maar inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee.

Babboe
    Beste Meneer/Mevrouw Smeets, wat vervelend om te lezen dat u regelmatig losse spaken hebt. Spaken zijn inderdaad een punt van aandacht bij elektrische bakfietsen,(zeker bij een fiets van 6 jaar oud) doordat er meer druk op de spaken komt dan bij een normale, of niet elektrische fiets. Door regelmatig de spaakspanning te controleren, voorkom je dat de spaken losgaan of breken. Dit valt niet onder garantie, zoals ook in onze garantie bepalingen aangegeven. Als u tips wilt ontvangen hoe dit te voorkomen, bel dan gerust onze technische service, zij kunnen u zeker van tips voorzien. Verder raden wij aan de fiets elk jaar (net als een auto) een grote beurt te geven, dit help ook om schade te voorkomen.

Ook een klacht indienen over Babboe?