Klacht Baby en Tiener Megastore: Baby & Tiener Megastore wil buggy niet retour nemen

BuggaBooRetour

Op 22 oktober 2018 kocht ik een Bugaboo Donkey2 bij Baby & Tiener Megastore (kosten 1413 euro).

Het product voldeed niet aan mijn verwachtingen en daarom heb ik het binnen veertien kalenderdagen dagen na levering aangemeld voor retour. Helaas mocht ik volgens Baby en Tiener het product niet retourneren omdat het (deels) gemonteerd was. Er wordt verwezen naar voorwaarden op de website waarin staat dat artikelen die (deels) gemonteerd zijn niet retour worden genomen.

Ik ben het hier niet mee eens:
- Bij de aankoop van het artikel ben ik akkoord gegaan met ‘Algemene voorwaarden’ waarin niets staat over het niet (deels) mogen monteren van artikelen.
- Ik heb me gehouden aan alle verplichtingen van de consument zoals beschreven in Artikel 7 van de algemene voorwaarden (Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd).
- Het niet kunnen retourneren van een buggy is niet gebruikelijk binnen de branche, zie bijvoorbeeld de voorwaarden van andere grote partijen actief in deze branche:
- Op de website van de Consumentenbond (https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren) staat het volgende: Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd? "Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wilt houden. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Je mag de verpakking openmaken om het product te bekijken, mits je dit netjes doet." Ook hier heb ik mij aan gehouden.

Baby & Tiener probeert meermaals redenen te verzinnen waarom ik het product niet mag retourneren:
- Originele verpakking niet aanwezig, terwijl dit wel zo is
- Product is gebruikt, terwijl product maar deels gemonteerd is

Vervolgens heeft het Baby & Tiener voorgesteld om het product retour te nemen, maar dan tegen kosten ter hoogte van 25% van de aanschafwaarde (+- 350 euro).

Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en ik heb aangegeven het volledige aankoopbedrag terug te willen. Op mijn laatste reactie krijg ik vervolgens geen reactie terug.

Ik zou graag het volledige aankoopbedrag bij retour van het product willen ontvangen.

BuggaBooRetour
    Tot nu toe nog geen reactie ontvangen.
    BuggaBooRetour
    Nog steeds geen reactie ontvangen. Zal het binnenkort maar via de geschillencommissie proberen aangezien Baby & Tiener Megastore hier weigert te reageren.