Klacht Babypark: Babypark ontkent- -ondanks aankoopbon - tray verkocht te hebben en dus niet aansprakelijk te zijn.

sad Niet opgelost
J.V. Rosier

We hebben online een tray gekocht voor onze Stokke kinderstoel. Na twee maanden breekt deze - zonder dat er bovenmatige druk is uitgeoefend- op één punt af en wordt onbruikbaar. We hebben deze klacht met foto en aankoopbon gemeld bij Babypark en gevraagd of dit onder de garantie valt. We krijgen bericht terug dat het artikel op de foto geen Stokke tray is en dus Babypark niets voor ons kan doen. Het blijkt inderdaad te gaan om een tray van het merk Playtray, die ons dus verkocht is als een Stokke tray (dat is wat er vermeld staat op de aankoopbon). Op ons verweer dat de betreffende tray de enige is die we hebben en bij Babypark is aangeschaft (op bon van Babypark aantoonbaar), zegt Babypark dat ze deze tray niet in het assortiment hebben en dus ons niet verder kunnen helpen.

vervanging van de kapotte tray

Babypark
    Geachte J.V. Rosier,

Hartelijk dank voor uw bericht.
    Naar aanleiding van ons telefonische contact van zojuist stuur ik u hierbij een reactie toe.
    We vinden het erg vervelend dat uw playtray defect is geraakt.
    Zoals we telefonisch aangegeven hebben, willen we dit voor u oplossen mits wij in het bezit zijn van een foto van de originele Stokke Tray welke u destijds bij ons heeft besteld.
    Op de foto welke wij van u ontvangen hebben, is namelijk niet de Stokke Tray te zien.
    Wel hebben wij een aankoopbon ontvangen waarop te zien is dat u deze wel heeft besteld.
    Echter zoals wij aangegeven hebben is de playtray welke u ons per mail heeft laten zien, niet van ons afkomstig. Dit is niet mogelijk om de volgende redenen:
    1. Wij hebben contact gehad met Stokke of zij een transparante tray in de collectie hebben, echter dit is niet het geval. Zij kunnen dus niet per ongeluk een verkeerde kleur tray leveren.
    2. Al zou Stokke deze kleur wel in de collectie hebben, dan nog komt het model niet overeen. De Stokke tray is namelijk origineel van Stokke en de playtray niet.
    3. Logistiek gezien, is het ook niet mogelijk. Wij als Babypark hebben geen andere playtray in de collectie welke transparant is. Het is dus niet mogelijk dat wij in ons magazijn 2 artikelen verwisseld hebben met de barcode
    4. Daarnaast hebben wij gezien met behulp van de Track&Trace code van het pakketje welke wij u per post hebben verzonden destijds het volgende gewicht en afmetingen heeft:
    Gewicht: 1,26 kg – afmetingen: 2,9 x 41 x 45,5 cm (= incl. Verpakking)
    We hebben een pakketje uit onze voorraad opgemeten van de Stokke tray en deze heeft exact hetzelfde gewicht + afmetingen. Toentertijd is er dus een Stokke Tray per post verzonden.

We hebben aan de hand van deze gegevens contact gehad met Bol.com. Zij leveren namelijk onder andere een playtray welke geschikt is voor de Tripp Trapp stoel. Dit pakketje heeft het volgende gewicht en afmetingen:
    Gewicht: 1 kg – afmetingen: 6,8 x 50 x 55 cm (= incl. Verpakking)

Deze afmetingen komen dus niet overeen en de playtray welke u op de foto’s heeft laten zien, past niet in de doos/het pakket welke wij u verzonden hebben.

Wij als Babypark kunnen in deze situatie geen oplossing bieden aangezien de klacht gemeld wordt op een playtray welke niet van ons afkomstig is.

Zodra wij een foto ontvangen van een defecte originele Stokke tray, zullen wij u verder helpen met een vervangen product.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Babypark afdeling service
    Kesteren

J.V. Rosier
Ik kan uit uw verhaal alleen maar opmaken dat u kennelijk een verkeerde tray in een verkeerde doos heeft geleverd. De doos hebben wij na het uitpakken direct weggedaan, dus blijft het verhaal van onze kant verder ‘onbewijsbaar’. Daarom hecht ik er wel aan om tenslotte te vermelden dat ons schrijven over deze kwestie te goeder trouw is en wij geenszins uw bedrijf hebben willen oplichten met een valse claim.

Ook een klacht indienen over Babypark?