Klacht Badkamer en Co: Badmeubel kan niet tegen vocht

MarinusCap

Melaminelaag van badmeubel Sem (2 jaar oud) laat los.
De eerste reactie op mijn klacht was: 'dit soort "beschadigingen" ontstaan meestal omdat er niet genoeg wordt geventileerd in de badkamer. Hierdoor ontstaat er condens aan de binnenkant van het meubel. Het mdf is daar niet tegen bestand en laat de folielaag los'.
Toen ik aangaf dat er geen deur in de betreffende badkamer zit kreeg ik dit antwoord:
'MDF (ook al wil de gemiddelde Nederlander dat het liefst in zijn meubel) is niet waterbestendig. Het is zelfs wateropzuigend. Daarom moet het altijd droog blijven.'
Ik mocht voor €125 een nieuwe onderkast kopen.

Toen ik verwees naar het grote label op de website waarop staat 5 jaar garantie kreeg ik te horen dat 'voor een jaar geleden zat er een jaar garantie op de badmeubelen. Dat gaat dus helaas niet op. Buiten dat kan het uitzetten van de "folie" enkel gebeuren als het badmeubel vochtig wordt (en blijft).'
Volgens mij mag ik van een badmeubel verwachten dat het a) tegen vocht kan en b) langer dan een jaar meegaat.
Volgens Consuwijzer:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Nieuwe onderkast (mag zonder lades)

MarinusCap
    Ik heb jullie in november hierover benaderd. Op mijn laatste bericht van 23 december werd helemaal niet gereageerd, tot ik 29 januari nog maar eens heb gebeld. Daarop kwam nogmaals een mail, die niets opleverde. Met andere woorden: ik heb al foto's gestuurd, gemaild en gebeld. Toen dat niets uithaalde heb ik hier mijn klacht geplaatst...
    MarinusCap
    Badkamer en Co kan kennelijk reageren zonder dat dat hier verschijnt, dus dan publiceer ik het maar: 'Beste, als u een klacht heeft verzoeken we u die via de normale weg te bewandelen. Badkamer & Co reageert namelijk niet op klachten via Klachtenkompas. We hebben de opdracht gekregen dit niet te doen vanwege het negatieve karakter van dit soort sites. Er kan geen enkele beoordeling positief worden opgelost, tenzij de klant zijn zin krijgt. Hiervoor passen wij. U kunt uw klacht nogmaals mailen en we zullen deze dan opnieuw beoordelen. U kunt hierbij een foto meesturen. Badkamer & Co'
    'De normale weg' heb ik in november vorig jaar ingeslagen en leverde bovenstaande reacties op, waar ik niets mee kan. Mijn gegevens zijn bekend bij Ad van Badkamer en Co, dus ze kunnen prima zelf actie ondernemen om recht te doen. Als dat gebeurd zal ik er hier positieve melding van maken.
    Als het niet gebeurt zit er niets anders op dan mede-consumenten te waarschuwen en juridische stappen te ondernemen.

MarinusCap
De klacht moest opnieuw ingediend worden, dan zou de directie zich ermee bemoeien. Intussen werd gedreigd dat dat niet zou gebeuren als deze klacht niet van de site werd gehaald. De klacht nogmaals ingediend. Ook nu bleef dezelfde Ad zich ermee bemoeien. (De eigenaar van deze winkel heet 'toevallig' ook Ad.) Ze gingen kijken wat ze konden doen, maar dan 'na Chinees nieuwjaar'. Dat is intussen een jaar en 4 maanden geleden en er is niets aan gedaan. Conclusie: ik ben al die tijd aan het lijntje gehouden en met mijn klacht is niets gedaan.

Ook een klacht indienen over Badkamer en Co?