Klacht Badkamerwinkel.nl: ondeugdelijk product geleverd

jesseb

In december 2019 hebben wij een badmengkraan besteld van 249 euro. Door vertraging in de levering van tegels zou de kraan pas op 16-3 worden geïnstalleerd.

Ondanks dat ik bij ontvangst de verpakking heb geopend en alles er op het oog goed uitzag, blijkt de thermostaat knop afgebroken(los te zitten) te zijn.

Op de hun website geeft badkamerwinkel.nl aan dat bij gebreken producten binnen 48 uur mogen worden geretourneerd. Dit is in strijd met het consumentenrecht dat stelt dat wanneer een product niet functioneert ( in dit geval aan de orde) je als consument het product binnen 6 maanden kunt retourneren en er een vervangend product aangeboden dient te worden ( of geld retour). De bewijslast ligt hierbij bij de verkopende partij om aan te tonen dat het gebrek eventueel te wijten zou zijn aan de consument.

Helaas trekt badkamerwinkel zich van consumentenrecht (en goede service verlenen) niet veel aan. Een mdw van badkamerwinkel.nl gaf telefonisch aan dat ze zich niet verantwoordelijk voelen voor het defecte product, maar dat ik het zou mogen opsturen en dan zou de producent vervolgens beoordelen of we recht zouden hebben op een vervangend product of korting. Hier gaan we niet mee akkoord en we zijn erg teleurgesteld dat ze badkamerwinkel.nl niet de moeite doet om dit op een nette manier op te lossen.

Vervangen defect product of geld retourneren

jesseb
    graag een reactie

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Badkamerwinkel.nl?