Opgelost door Badkamerwinkel.nl: Slechte servrice! Product retour gestuurd, krijg mijn geld niet meer terug!

content Opgelost
Hopman

Naar aanleiding van de aanschaf van Geberit Jazzline bedieningspaneel 1-knops, wit, heb ik een officiële klacht ingediend naar aanleiding van het retourbeleid bij badkamerwinkel.nl.

Nadat we het product thuis hadden ontvangen en hebben geprobeerd te monteren bleek het closet helaas niet passend te zijn op ons toilet. Niets aan te doen en voldoende reden voor retour van product wat ons betreft. Een paar dagen later ontvingen we van badkamerwinkel.nl een retourbericht:

De retourzending voldoet niet aan de gestelde retourvoorwaarden, daarom hebben wij een waardevermindering toegepast. Het door jou terug te ontvangen bedrag van € 0,00 wordt naar je overgemaakt.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Ze sturen geen afbeelding erbij zodat ze aan kunnen tonen dat het product ook echt beschadigd is. Ik krijg alleen dit mailtje, en daar moest ik het maar mee doen.

Na veel te hebben gebeld en gemaild werd er gezegd dat we het product niet op de juiste manier retour hadden gestuurd. Argument van Badkamerwinkel.nl was dat er onnodig en onjuist (te) veel (verkeerde) tape op de doos zat? En dat het plastic zakje, waar het product origineel in heeft gezeten ontbrak. Sinds wanneer is dat een reden om klanten geen geld terug te geven op producten die retour gestuurd worden. Tweede argument was om niet over te gaan tot terugbetaling van het aanschafbedrag was omdat het product beschadigd blijkt te zijn. Nu hebben wij het product wat ons betreft op een juiste en veilige manier retour gestuurd en lijkt me daardoor de discussie over het gebruik van onjuist of teveel tape redelijk overbodig. De schade die er kennelijk is ontstaan aan het product is natuurlijk wel iets waar eventueel wat van te zeggen valt. Nadat we diverse keren geprobeerd hebben om te achterhalen wat de schade betrof hebben we uiteindelijk na veel belletjes en mailtjes, foto’s van Badkamerwinkel.nl ontvangen. Op de foto is wat ons betreft niet/nauwelijks te zien wat de schade is en daarom vind ik ook dat Badkamerwinkel.nl geen enkel recht heeft ons het aanschaf bedrag niet terug te stortten. Daarbij kwam er nog eens pakketzending van €7,95 retourkosten bij kijken.

Conclusie: Badkamerwinkel geeft aan alleen het bedieningspaneel terug te sturen en wij ons geld kwijt zijn en met een product zitten wat we niet kunnen gebruiken. Belachelijk!

Ik wil graag mijn geld terug. Het is toch belachelijk dat wanneer je het product terug stuurt, je geld niet terug krijgt omdat zij vinden dat het product niet goed verpakt is en beschadigd is. Kun je daarom de klant hun geld niet terug geven? Is inderdaad makkelijk geld verdienen zo.

Hopman
Ik heb mijn geld terug gekregen

Ook een klacht indienen over Badkamerwinkel.nl?