Opgelost door Bakker.com: Levertijd is allang verstreken, en helaas nog altijd niets ontvangen.

sad Opgelost
VermistePlanten

Op 2-5-'19 een bestelling geplaatst voor 180 euro. Alles is betaald en de plantjes konden wij met 3-6 werkdagen levertijd verwachten. Helaas hebben jullie dit niet waargemaakt. Ook in de dagen die volgen ontvingen wij geen planten, maar ook niets van een berichtje over vertraging of iets dergelijks...

Na een eerste telefoontje op 11-5 kregen wij te horen dat er niet werd begrepen dat wij nog geen planten hadden ontvangen aangezien alles op groen stond. Voor dinsdag moesten wij zeker wel iets hebben ontvangen.
Dinsdag 14-5 weer contact opgenomen, en een klacht ingediend (heel raar dat dit proces voor vertraging kan zorgen??? je zou zeggen dat jullie dan eindelijk is een bestelling serieus nemen.) Maar er werd uiteindelijk toch gezegd mogelijk vrijdag.
Vandaag woensdag 15-5 toch nog een keer contact opgenomen, en werd ons weeeeeer een latere bezorgdatum genoemd..(volgende week woensdag.. Hoelang gaat dit nog door? en komen die planten überhaupt wel??

Al met al voor ons een hele slechte service! Er wordt geen korting gegeven bij niet nakomen van hun afspraken, ze komen met niets tegemoet! Het enige wat wij blijkbaar kunnen doen is afwachten met een lege tuin!
wij kunnen zelfs niet eens extra betalen om in ieder geval een deel te kunnen ontvangen (want ja nu blijken er ineens nog planten niet op voorraad te zijn, terwijl eerder gezegd werd dat alles op groen stond??)

De planten zsm ontvangen zonder constant weer een nieuwe datum te moeten ontvangen! En wat er wel beschikbaar is nu verzenden! Nu lijkt het ons probleem maar neem zelf is de verantwoordelijkheid voor het niet op tijd kunnen leveren, dit zou zeker meer klantvriendelijk overkomen.

Ook een welgemeend excuus zou hier ook wel op z'n plaats zijn.

Daarnaast hoop ik dat het bedrijf is gaat leren van deze situaties (zo te lezen zijn wij niet de eerste met deze klacht) en hier actief mee aan de slag gaat. een kleine tip is al meer communicatie met klanten, jullie hebben alle informatie die nodig is maar zelfs een mail over vertraging wordt niet verzonden.

Bakker.com
    Hi Jenneke, ik kan goed begrijpen dat je ontevreden bent over hoe dit proces is verlopen. Ik wil me dan ook namens Bakker verontschuldigen, dit is namelijk niet hoe wij normaal gesproken met onze klanten omgaan. Ik heb dan ook meteen een bericht gestuurd naar de logistieke afdeling met de vraag of ze dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Daarnaast wil ik je bedanken voor je feedback, deze is zeer nuttig voor ons en we gaan er ook zeker wat mee doe.

Mijn collega of ik zal je een update geven over je bestelling zodra we een reactie hebben van de logistieke afdeing.

Groetjes, Lasse
    Bakker.com
    Hoi Jenneke, ik zie dat de plant Nandina ‘Magical Lemon & Lime’ op dit moment uitverkocht is waardoor, de gehele bestelling vertraging opliep. Vind je het goed als we de overige planten opsturen en een vervangende plant opsturen voor de Nandina?

Groetjes,
    Lamar
    Beste Lamar,
    Als het daarmee wel lukt dan gaan wij zeker akkoord. Voor ons zou het al fijn zijn als wij zo snel mogelijk planten in onze tuin kunnen hebben staan!
    Jenneke
    Beste Jenneke,

Heb je een voorkeur voor een vervangende plant? Misschien dat de Camelia volunteer (https://bit.ly/2WUv3Q9) een plant is die je tuin kan opfleuren? Ik hoor het graag zodat ik het in orde kan maken.

Groetjes, Lisa
    Beste Lisa,
    Wij zouden graag deze plant Sneeuwbal 'Gwellian' - Struik (2x) als vervanging willen hebben. Is dat mogelijk?
    Groeten, Jenneke
    VermistePlanten
    Wanneer kunnen wij nu eindelijk de levering verwachten?
    Beste Jenneke,

Ik heb de bestelling nagelopen en ik zie dat de planten eind deze week verzonden zullen worden. Ik zal vrijdag nogmaals de status van de bestelling nakijken en je hierover informeren. De bestelling is echter zonder vervangende plant (Sneeuwbal 'Gwellian). In plaats van de plant wordt het bedrag van 19 euro binnen tien werkdagen teruggestort op de betaalrekening. Wel sturen we graag de Sneeuwbal 'Gwellian' naar je op, op onze kosten voor het ongemak.

Groetjes, Lisa
    Beste Lisa,

Goed om te horen dat wij komend weekend eindelijke onze planten kunnen ontvangen! En zouden het zeker leuk vinden om de Sneeuwbal 'Gwellian' nog te mogen ontvangen.

Wel hebben wij nu nog een vraag:
    Wat is de reden dat de bestelling nu wel verzonden kan worden zonder originele of vervangende plant? Wij hebben dit voorstel namelijk ook al in ons eerste telefoongesprek gedaan en toen was dit allemaal niet mogelijk, zelfs niet wanneer wij extra geld voor de verzending zouden overmaken. Nu zijn wij dus eigenlijk 3 weken verder en komen jullie met een oplossing die al eerder is voorgesteld? Uiteraard zijn wij heel blij wanneer wij komend weekend het pakket met planten eindelijk kunnen ontvangen maar het gevoel is toch nog altijd een beetje dubbel zoals u zult begrijpen.

Jenneke
    Hoi Jenneke,

Ik begrijp volkomen dat dit als verwarrend overkomt. Helaas is het vanuit onze kant onduidelijk geweest wat er met jou besproken is in het telefoongesprek. Namens Bakker bied ik mijn excuses hiervoor aan en bedank ik je toch voor je geduld!

Groetjes, Amine. :)

VermistePlanten
Morgen hopen wij nog altijd de planten in ontvangst te mogen nemen, maar helaas is er tot op heden nog altijd geen verzend bevestiging binnen. Bakker.com zou dit vandaag controleren en ons hierover een terugkoppeling geven. Ook dit hebben wij nog niet ontvangen. Inmiddels zijn wij dus bijna een maand verder terwijl de levertijd volgens de website 3-6 werkdagen was, en over deze vertraging dus nooit via de normale weg zijn geïnformeerd.

Ook een klacht indienen over Bakker.com?