Klacht Balr.com: Balr wil geen retouren aannemen vanwege hoge korting

Judith0475

Vorige week kwam er een kortingscode online van het merk BALR. Je kreeg 60% korting bij een bestelling in de online webshop met deze code. Ik bestelde nieuwe sportkleding (4 artikelen). Helaas bevielen 3 artikelen minder goed en ging ik naar de webshop om een retour aan te vragen. Tot mijn grote verbazing was het account geblokkeerd. Ik stuurde een mail met de vraag of dit opgelost kon worden omdat ik een retour wilde aanvragen. Dit was het antwoord wat ik kreeg:

‘’Leuk dat je mee hebt gedaan aan de Familie & Vrienden Actie van BALR.

De code die je hebt gebruikt was onderdeel van onze Familie & vriendenkorting. Als het goed is ben je een vriend of familielid van iemand die bij BALR. werkt en heb je de code van hem/haar ontvangen.

Onze BALR. collega heeft jou dan ook uitgelegd dat de korting zo ontzettend hoog (60%) was, dat het NIET mogelijk is om te retourneren.
We hebben de korting opzettelijk zo hoog gemaakt voor vrienden en familie zodat zij optimaal kunnen profiteren van het voordeel en BALR. spullen kunnen kopen.

We wensen je ontzettend veel plezier met je nieuwe BALR. spullen en kunnen dus helaas geen retouren in ontvangst nemen’’.

Ik was nogal verbaasd over deze e-mail. Mij was niet bekend dat het om een familiekorting ging en er was tijdens het bestelproces nergens vermeldt dat het om deze actie ging of dat producten niet retour kunnen. Ook is er niks over terug te vinden in de algemene voorwaarden. Als consument zijnde heb je recht op je herroepingsrecht binnen 14 dagen. Zij blijven echter volhouden dat de producten niet retour kunnen vanwege de hoge korting. Ik heb inmiddels de rechtsbijstand al ingeschakeld en zij gaven als advies een klacht bij jullie in te dienen. BALR schuift het probleem dat de code is uitgelekt in de consument zijn schoenen en dat is niet netjes. Het account blokkeren is echt uit den boze. Ik heb diverse mensen op internet zien schrijven tegen hetzelfde aan te lopen. Ik vind het schandalig hoe dit bedrijf met zijn klanten omgaat en eis dan ook dat ik de producten die me niet bevallen retour gestuurd kunnen worden.

Producten die niet bevallen retour sturen en geld terug gestort krijgen.

Balr.com
    Inmiddels hebben wij met alle gedupeerden een passende oplossing getroffen.

Mocht dit in jouw geval nog niet zijn gebeurd, willen we je vragen een mail te sturen naar info@balr.com.

Team BALR.

Ook een klacht indienen over Balr.com?