Klacht Bandenconcurrent.nl: Monteur speelt met levens & uw auto

N.J. de Jong

Ik ben niet tevreden. De monteur die op lokatie de banden kwam vervangen, had geen idee waar hij mee bezig was. Hij zette de krik op de verkeerde plek (niet op de chassis!), waar nu een deuk zit. Alhoewel ik niet kan bewijzen dat de schade door de monteur is toegebracht, komt het er wel op neer dat hij in alle opzichten verkeerd heeft gehandeld. Ten eerste heeft hij de krik op de verkeerde plek gezet, dat heeft hij zelf toegegeven en gaf zelfs als opmerking: "Ik doe dit altijd bij andere mensen, maar je bent net de klant die kijkt". Als je ziet dat het daar al beschadigd is, dan zet je daar toch geen krik neer? Ten tweede heeft hij de bouten niet strak genoeg aangetrokken (130Nm i.p.v. 240Nm). Dat is spelen met mensen hun leven. Doordat we al wantrouwend waren vanwege de misplaatsing van de krik, hadden we opgezocht hoe strak de bouten horen te zijn en schrokken enorm. Dat kostte één Google Search en had de monteur gemakkelijk zelf kunnen doen, in plaats daarvan koos hij ervoor om een waarde uit zijn duim te zuigen! Dit is inderdaad niet waar we voor hadden betaald, en de montagekosten crediteren is het minste wat Bandenconcurrent kon doen. Ten slotte moest ik meerdere keren achter de klantenservice aan om een antwoord te krijgen. Na een week kreeg ik eindelijk antwoord. Ze konden me niet vertellen wat er precies gedaan zou worden om dit bij toekomstige klanten te voorkomen. Ze boden aan om montagekosten terug te storten en hebben dat binnen een dag voldaan. Conclusie is dat jullie monteur geen idee heeft waar hij mee bezig is en je zelf achter de klantenservice aan moet om iets gedaan te krijgen.

Bedrijf heeft montagekosten gecrediteerd. Ik wil opheldering hoe ze dit bij toekomstige klanten gaan voorkomen.

Bandenconcurrent.nl is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Bandenconcurrent.nl?