Klacht Bandenleader.nl: sturen van een defecte band

Klachtnummer
# 135957
Gebruiker
Bennyboy
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 20 oktober 4 banden bij bandenleader.nl besteld. Twee dagen later worden deze bezorgd. Ze zijn twee per twee op zo'n manier verpakt dat de "hielbreuk" aan een van de banden (binnenkant) niet zichtbaar of voelbaar was. De garage heeft mij hiervan verwittigd (LEVENSGEVAARLIJK als je dit monteert). Ik heb contact proberen op te nemen met het bedrijf. Dit gaat NIET via e-mail of telefoon want deze gegevens zijn bewust onbekend!!!!!!! het gaat alleen via een intern systeem dat zij ticket noemen. Pas na 3 dagen krijg ik een reactie, deze keer in het Engels, dat de banden geleverd zijn en of ik een bewijs van levering wil. Op de klacht wordt niet gereageerd. Twee dagen later krijg ik de vraag of ik een foto wil sturen, dit heb ik direct gedaan. Vervolgens krijg ik weer in het Nederlands te horen dat deze naar de fabrikant worden doorgestuurd. Ze doen er alles aan om tijd te rekken want voor de Nederlandse wet heb je het recht om binnen 14 dagen van de koop af te zien.

De oplossing

Stuur een nieuwe band en de defecte kan nog met dezelfde koerier retour. Iedereen kan fouten maken maar het lijkt erop dat dit doelbewust gedaan is. Op geen enkele manier proberen ze je tegemoet te komen en het is onmogelijk om direct in contact met bandenleader.nl te komen. Als ik besluit om van de koop af te zien dan wordt er 25,- Euro per band en de transportkosten in rekening gebracht.
Ik ga onderzoeken of er strafrechtelijk iets tegen ze te beginnen is, het zou levensgevaarlijk geweest zijn als deze band onder mijn auto was gemonteerd.
By the way het bedrijf zit in Saarbrucken maar het bedrag wordt in Frankrijk geïncasseerd???????

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Bandenleader.nl is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties