Klacht Banggood.com: Pas op! Banggood negeert wettelijke garantietermijn

EricG

Graag wil ik mensen attenderen op het feit dat Banggood er 'eigen' regels op nahoudt. 14 maanden geleden heb ik een telefoon (Xiaomi Mi A2) besteld en ontvangen. Deze telefoon werkt niet meer, ondanks normaal gebruik. De telefoon start niet meer op, is niet te resetten. Het apparaat zit in een zogenaamde bootloop.

Nadat ik Banggood heb benaderd kreeg ik onderstaande reactie:
"We are terribly sorry to hear that phone does not work anymore, and we totally understand your anxiety.
After checking, we find that the order was shipped on 2018-11-29. As we know, each product has its own life span. After months of using, the product has greater possibility to get damaged. For this product, because the time is over 12months, it is no longer under warranty. We are sorry for this situation.
According to Banggood warranty policy, we are sorry to tell you that we are not able to provide any resend, refund or repair service.

Ofwel: PAS OP!!! Zij bepalen dat een standaard 2-jaar termijn garantie niet geldt voor Banggood. Zij verlagen deze standaard naar 1 jaar.

Ter aanvulling: Xiaomi zegt ook niets te kunnen doen: zij verwijzen mij naar de verkopende partij, Banggood... Hoe verrassend hahaha.
Geen Chinese rommel en wantoestanden meer voor mij.

Mijn telefoon repareren, vervangen of vergoeden

Wij vinden dat Banggood.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Banggood.com?