Klacht Bank of Scotland: hypotheek, rentediscriminatie bestaande klanten t.o.v. nieuwe klanten

Zhuravska

De rentevaste periode van onze hypotheek loopt binnenkort af.
Bank of Scotland biedt aan een nieuwe periode van 10 jaar tegen 3.4% nominaal.
De hypotheekschuld is minder dan 75% van de executiewaarde. Nieuwe klanten met een vergelijkbaar risicoprofiel kunnen bij Bank of Scotland een hypotheek tegen 2.3% afsluiten (10 jaar vast).
Op mijn verzoek om een aanbod dat min of meer gelijkwaardig is aan dat welke aan nieuwe klanten wordt geboden heb ik onderstaande onbevredigende reactie ontvangen.

"U heeft een Bank of Scotland Economy Hypotheek. Een van de kenmerken van dit product is dat er geen indeling in tariefsklassen bestaat. Dat betekent dat er bij dit product niet gekeken wordt naar de schuldrest van de hypotheek en/of de executiewaarde van de woning. Daarnaast heeft u destijds niet de verplichting gehad tot het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering en kon u de hypotheek tot 100% van de executiewaarde aflossingsvrij afsluiten."

Een aanbod dat enigszins vergelijkbaar is met het aanbod dat aan nieuwe klanten wordt gedaan.

Wij vinden dat Bank of Scotland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!