Opgelost door BankGiro Loterij: Onterechte automatische incasso

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 113211
Gebruiker
Geert
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Tot mijn grote schrik ontdekte ik vanochtend dat er € 12,50 per automatische ‘Europese Incasso’ van mijn bankrekening is afgeschreven door de BankGiroLoterij.
Toen ik eens beter ging kijken, bleek dat ook 28 mei al eens te zijn gebeurd.
Ik, noch mijn vrouw, heeft ooit een machtiging aan de BankGiroLoterij afgegeven of iets ondertekend. Wij spelen in geen enkele loterij mee en hebben dat ook nog nooit gedaan.
Hoe is dit dan toch mogelijk? Het voelt als een greep in mijn portemonnee.
Hoe krijg ik mijn geld (2 x € 12,50 = € 25) terug?
Ik hoop spoedig van u te horen.

Gewenste oplossing

Graag ontvang ik mijn geld terug (€ 25) en onmiddellijke stopzetting van verdere incasso's.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat BankGiro Loterij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    BankGiro Loterij
    Datum
    Geachte heer Renting,
    Wij hebben u meerdere keren telefonisch proberen te bereiken op het mobiele telefoonnummer dat u heeft opgegeven. Helaas kregen wij geen gehoor. Het lijkt erop dat een andere deelnemer per ongeluk een fout heeft gemaakt met het invullen van het IBAN. Wij willen dit graag rechtzetten voor u. Wanneer bent u bereikbaar? Dan nemen wij contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    Webcareteam Bankgiro Loterij
  2. Auteur
    Geert
    Datum
    Graag ontvang ik uw reactie per e-mail. Mijn adres ontving u gisteren reeds via het contactformulier op de site van de BankGiro Loterij (ref.nr. 150609-001253), maar u mag ook gerust met uw oplossing in de openbaarheid van deze site van de Consumentenbond komen, zodat ook andere mensen hier nog iets aan hebben.
  3. Auteur
    BankGiro Loterij
    Datum
    Geacht heer Renting,
    Gezien uw vraag persoonlijke gegevens betreft, is het helaas niet mogelijk om u via Klachtenkompas van dienst te zijn. Onze excuses hiervoor. Uw e-mailbericht wordt vandaag in behandeling genomen. Wij vertrouwen erop dat uw vraag hiermee beantwoord zal worden.
    Met vriendelijke groet,
    Webcareteam Bankgiro Loterij
  4. Auteur
    Geert
    Datum
    Via de Klantenservice van de BankGiro Loterij is mij inmiddels toegezegd dat het onterecht afgeschreven bedrag binnen twee weken zal worden teruggestort.
    Het blijft natuurlijk wel vreemd dat zoiets zomaar kan gebeuren zonder dat met handtekeningen of tan-codes wordt gewerkt om een incasso-opdracht te verifiëren.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over BankGiro Loterij?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen