Opgelost door BankGiro Loterij: Opzeggen voor volgende maand, maar er wordt geclaimd dat het daarvoor al te laat is

Beste,

Op 22/03/2016 heb ik 2 loten gekocht om mee te doen met de trekking van april. De incasso hiervan is op 06/04/2016 voltooid. Ik heb besloten om maar één trekking mee te doen, en heb vandaag dan ook gebeld om mijn deelname per direct stop te zetten. Ik kreeg echter te horen dat ik nog mee moest doen met de trekking van mei, aangezien de incasso hiervoor blijkbaar al de deur uit was. De persoon aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat daar niets aan te doen was, en dat ik dus stop vanaf juni.

Maar hoe kan het dat de incasso voor de april trekking op 06/04/2016 plaatsvindt, en dat die voor mei op 18/04/2016 plaatsvindt? Ik vind het tamelijk belachelijk dat ik nu een extra maand 2 loten moet gaan betalen, terwijl ik naar mijn idee ruim op tijd ben met aangeven dat ik niet meer mee wil doen!

Hopelijk lukt het via deze weg toch om mijn deelname gewoon stop te zetten, want dit vind ik toch wel geldklopperij...

Alvast hartelijk bedankt.

Ik wil graag van mijn contract af, en mijn deelname dus per direct stopzetten. Ik wens niet mee te doen aan de trekking van mei (of welke volgende trekking dan ook).

BankGiro Loterij
    Beste mevrouw Hofstra,

Wat vervelend dat er een misverstand is over het meespelen en stopzetten. Dat is niet de bedoeling. De incasso's worden altijd halverwege de maand voor de daarop volgende trekking naar de bank verzonden. Omdat u laat in de maand bent ingestapt is de incasso voor april een uitgestelde incasso.

U geeft aan dat u niet met de trekking van mei wilt meespelen. Wij zullen de inleg voor deze trekking naar uw bankrekening terugboeken. U had de deelname inmiddels al telefonisch stopgezet.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn. Wij wensen u deze maand veel succes met uw deelname.

BankGiro Loterij
    Beste BankGiro Loterij,

Heel hartelijk dank voor het snelle antwoord en de keurige afhandeling!

Hof96

Ook een klacht indienen over BankGiro Loterij?