Klacht Bankingtools: Sinds 2014 kan ik geen abonnement stoppen bij van Bankingtools

Gebeurt_me_niet_nog_een_keer

Ik kom niet van mijn abonnement af. Eerder heb ik mijn automatisch incasso stop gezet. Vorig jaar kreeg ik mail dat mijn abonnement zou worden verlengd. Mijn mail vorige jaar op 1 januari 2019:

Geachte Sales,

Dit is niet wat ik wil. Ik heb de betaling automatische doorbetaling stop gezet en wens geen gebruik te maken van Bankingtools. Ik geef geen akkoord op automatisch incasso van mijn rekening. Graag hiervoor een bevestiging. Gebruikersnaam is ****. Verlening staat pas op 22-01-2019. Niet eerder zoals dit mailbericht doet vermoeden.

Reactie BankingTools:
We hebben de order met nummer BTO.19.078964 voor u geannuleerd. Het abonnement is al stopgezet.

De orderdatum is 1-01-2019 maar de verlengingsdatum is 22-01-2019. Als nieuwe einddatum staat er daarom ook 22-01-2020 vermeld in het bericht.

Tim
Support

Belachelijk, want een order datum is een nieuw abonnement in mijn ogen, maar mijn eerste bestelling was in 2014 en daarna kwam ik er niet meer vanaf. Ik heb het product niet eens een week gebruikt!! Elk jaar weer hetzelfde.

Nu krijg ik vandaag (15-07-2019) weer een nieuwe mail:

Beste Oscar,

Je hebt sinds 2014-09-21 bij CashFlow een abonnement voor de bundel Online - Uitgebreid.

Over 6 weken wordt dit abonnement verlengd en heb je weer een extra jaar toegang tot jouw persoonlijk huishoudboekje. Daarnaast kun je gebruik blijven maken van persoonlijke ondersteuning via onze online en telefonische supportdesk.

De betaling voor deze verlenging (€ 24.00 voor 12 maanden) zal over ongeveer een maand worden geïncasseerd van je rekening NL************770.

Inloggen gaat niet, mijn mail wordt niet eens meer herkent. Dit is de druppel. Bij een incasso poging zal ik aangifte gaan doen. Dit bedrijf moet voert wanbeleid en oplichting uit en gaat nog steeds door.

Ik wil dat elk product en/of dienst welke direct of indirect loopt via Bankingtools en/of voortkomt uit zusterondernemingschap /partnerschap per direkt wordt beeindigd. Ik geef wederom GEEN toestemming voor automatische afschrijvingen en geef geen toestemming benaderd te worden voor elke vorm van financiële binding van dien aard. Ik eis dat al mijn persoonlijke gegevens wordt vernietigd ter voorkoming van toekomstige benaderingen door Bankingtools en/of bedrijven welke onder naam van bankingtools fungeert. Voor de goede orde.

Bankingtools
    Beste Oscar, je hebt op verschillende e-mailadressen verschillende abonnementen gehad.

Een www.BankingTools.nl (offline huishoudboekje) abonnement met meest recente ordernummer BTO.19.078964 op emailadres obothof@outlook.com die op jouw verzoek al is opgezegd en een www.CashFlow.nl (online huishoudboekje) abonnement met meest recente ordernummer CFO.18.020925 op emailadres info@nlsolutions.nl waarvoor je nu een verlengingsmail hebt ontvangen.

Inderdaad je kunt niet meer inloggen, want vorige jaar heb je zelf je CashFlow account verwijderd. Maar je hebt vorige jaar je CashFlow abonnement niet opgezegd. We hebben nu in iedere geval je CashFlow ook abonnement voor je opgezegd.

Houd aub rekening met het volgende, elke jaar wordt je abonnement automatisch verlengd tenzij je contact opneemt met de support afdeling en het opzegt, bij elke verlenging krijg je een nieuwe ordernummer voor dat jaar en wij kunnen niet achterhalen of je nog andere abonnementen en/of accounts hebt. Hiervoor hebben wij e-mailadressen en/of ordernummers nodig om abonnementen en/of accounts te herkennen.

Tenslotte, om aan je gewenste oplossing te voldoen kan je gebruik maken van je AVG recht en al je gegevens laten verwijderen. Gebruik hiervoor dan het volgende formulier beschikbaar op de pagina: https://www.bankingtools.nl/voorwaarden/privacy of op de pagina: https://www.cashflow.nl/voorwaarden/privacy.

Wij voeren in iedere geval geen wanbeleid en oplichting, maar ben je niet tevreden met de behandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel via https://www.degeschillencommissie.nl. BankingTools en CashFlow zijn namelijk Thuiswinkel Waarborg gecertificeerd.

Heb je nog vragen? Neem dan aub contact op met de support afdeling van BankingTools (https://www.bankingtools.nl/support) of CashFlow (https://www.cashflow.nl/support)

Mvg,

BankingTools

Ook een klacht indienen over Bankingtools?