Klacht Bart smit: Onbruikbare en ongebruikte voucher niet teruggenomen
Details
Klacht
In november 2016 kocht mijn zoon (12) van zijn zakgeld een Playstation Plus voucher bij Bart Smit. Daarvoor betaalde hij 49,99 Euro.Bij thuiskomst bleek de voucher niet te werken.
De volgende dag zijn wij samen teruggegaan. Ons werd verteld dat Bart Smit.deze vouchers nooit terugneemt. Ook niet als na controle blijkt dat ze ongebruikt en dus nog geldig zijn.
Wij namen contact op met de Sony klantenservice en wat bleek:
In Nederland gekochte vouchers kunnen alleen gebruikt worden met een Nederlands account. Mijn zoon heeft een Engels account omdat wij tot voor kort in Engeland woonden.
Om de voucher te kunnen gebruiken, moet mijn zoon een nieuw, Nederlands account aanmaken. Daarmee raakt hij dan wel meteen alle gegevens en tegoeden van zijn Engelse account kwijt.
De Sony klantenservice informeerde ons dat ook zij het produkt niet terug gingen nemen.DE OPLOSSING
Gewenste oplossing
Graag retourneer ik de voucher en krijgt mijn zoon de aankoopprijs vergoed.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.