Klacht Basic-Fit: Aanbieidng gratis sporten misleidend

# 190939
Yv

Op 28-2-2016 mijn abonnement afgesloten en dezelfde dag laten in gaan.
Op de site stond vermeld, gratis sporten tot april en daarna maandelijks €19,95.
Nu wil ik mijn abonnement beëindigen per 28-2-2017 en krijg ik hetzelfde verhaaltje als vele andere en dat is dat mijn abonnement tot april 2017 loopt aangezien volgens Basic Fit het gaat om 12 betaalde maanden. Zij verwijzen naar de algemene voorwaarden maar hier staat deze informatie nergens vermeld. In de algemene voorwaarden staat vermeld dat het abonnement na 1 jaar maandelijks opzegbaar is.
Hier staat niets vermeld over 12 betaalde maanden en dat het abonnement pas in gaat op het moment dat men ook daadwerkelijk gaat betalen. Misleidend.

beëindiging per 28-2-2017. Dus volgens de algemene voorwaarden 12 maanden na afsluiten van het abonnement en niet pas na 12 betaalde maanden.

Basic-Fit
    Beste Yvette,

Bedankt voor je bericht.

Jij hebt je inderdaad op 28-2-2016 ingeschreven voor een jaarlidmaatschap met maandelijkse betaling. De actie was toen gratis sporten tot 1-4-2016. Bij Basic-Fit ben je altijd 12 betalende kalendermaanden lid. Jij krijgt dus ongeveer 13,5 maand lidmaatschap waarvan jij er maar 12 betaald.

Dustin van Basic-Fit
    Yv
    Hallo, er staat nergens in de algemene voorwaarden dat het om 12 betalende kalendermaanden gaat. Ik ben akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en hierin staat nergens " 12 betalende maanden". In de algemene voorwaarden staat heel duidelijk dat het abonnement na 1 jaar opzegbaar is. En niet 1 jaar nadat men is gaan betalen.
    Er zijn screenprint gemaakt van jullie algemene voorwaarden alsinternet
    Basic-Fit
    Beste Yvette,

Bedankt voor je bericht.

In de algemene voorwaarden staat bij artikel 2, 4G toegelicht dat er aanvullende voorwaardes zijn voor acties.

Jouw lidmaatschap kan niet eerder worden beëindigd dan per 1-4-2017.
    Ook in de FAQ staat er aangegeven dat elk jaarlidmaatschap voor 12 betalende maanden wordt aangegaan.

Nathalie van Basic-Fit
    Yv
    Basic Fit misleid de klant en dient hun algemene voorwaarden aan te passen.

Yv

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?