Opgelost door Basic-Fit: Abonnement 3 opgezegd en nog steeds incasso

Geachte Basic-Fit,

Ik heb twee jaar geleden een abonnement voor mij en mijn broer afgesloten voor 1 jaar. Hierbij is mij verteld dat ik dit abonnement zelf moest verlengen na een jaar.

Ik heb vorig jaar beide abonnementen opgezegd. Ik heb een aangetekende brief via PostNL verstuurd. Tot mijn grote verbazing heeft Basic-Fit slechts één abonnement stopgezet. Ik heb overigens hier geen bevestiging gehad of iets. Vervolgens heb ik nog twee brieven gestuurd, omdat je enkel via brief kan opzeggen. Geen reactie en wel geld blijven innen. Zodoende heb ik de machtiging ingetrokken, er werd immers toch geen gebruik van gemaakt (ruim 1 jaar x 17,95).

Vervolgens hebben zij mij niet gecontacteerd maar sturen jullie mijn broer een incasso brief of hij even 150 euro kan betalen.

Jullie zijn telefonisch niet te benaderen (bandje - we zijn druk) en mail duurt meer dan week voor een reactie(zie jullie website).

Dat de kosten worden kwijtgescholden en dat mijn abonnement eindelijk wordt stopgezet.

A
    Geachte Basic-Fit,eindelijk contact met jullie gehad na drie dagen bellen. Het probleem voorgelegd en jullie zouden mij terugbellen tussen 13:00-14:00; ik wacht nog steeds op een telefoontje. De grap is nu dat ze mijn contract niet in het systeem kunnen terugvinden maar dat van mijn broer wel (dezelfde dag, datum tijd enz). Ik heb beide contracten om 11:17 naar jullie gemaild. Graag een reactie van jullie kant.
    Basic-Fit
    Beste meneer Vermeulen,Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt ondervonden tijdens het opzeggen van je lidmaatschap. Helaas hebben wij nooit een opzegging van het lidmaatschap van je broer ontvangen. Daarnaast geef je aan dat wij zonder enkele melding het lidmaatschap door hebben gestuurd naar het incassobureau. Echter hebben wij twee brieven naar zijn woonplaats in Amersfoort gestuurd met daarin de vermelding dat hij een betalingsachterstand heeft. Helaas hebben wij hier nooit respons op mogen ontvangen. De einddatum van het lidmaatschap is 1-1-2014. Met vriendelijke groet,Bart
    Team webcare Basic-Fit
    A
    Hoi Basic Fit,Wat vreemd dat u wel mijn opzegging heeft ontvangen en niet dat van mijn broer (zelfde envelop). Ik kan aantonen via bankgegevens dat mijn contract wel is opgezegd. Daarnaast geeft u aan dat het lidmaatschap een einddatum heeft van 1-1-2014. In de vorige brief staat duidelijk genoteerd dat het lidmaatschap is beeindigt en daarnaast klopt de datum (met een jaar contract ook niet).
    A
    Geachte Basic Fit,ik wist niet dat er tweemaal een brief naar het adres van mijn broer is gestuurd. Mijn excuses hiervoor. Desalniettemin vind ik alsnog dat dit geen oplossing is. Door te zeggen dat u het niet heeft ontvangen ontkracht u het feit dat mijn abonnement wel is stopgezet en dat mijn contract niet meer te vinden is in jullie systeem. Dit is simpelweg het probleem verleggen.Er is sinds ik beide contracten heb opgezegd geen gebruik meer van jullie dienst gemaakt.
    A
    Geachte Basic Fit,ik heb ook een print screen van de PostNL levering van 28/2/2012 dat de brief in ontvangst is genomen of in ieder geval is geleverd. Wat wilt u dat ik aanlever om aan te tonen dat ik dit abonnement al op 28/2/2012 heb opgezegd?Graag hoor ik van u.
    A
    Geachte Basic Fit,graag zou ik een antwoord krijgen op mijn vraag. Er is overigens nog steeds geen telefonisch contact met me opgenomen zoals afgesproken met uw collega Ruth.
    Basic-Fit
    Beste meneer Vermeulen,Bedankt voor uw reactie.Zou u uw telefoonnummer willen mailen naar social@basic-fit.nl? Ik neem dan contact met u op. Alvast bedankt.Met vriendelijke groet,Bart van Basic-Fit
    A
    Hoi Bart van Basic Fit,Nee, ik wil dit graag op deze site afhandelen. Na mijn laatste telefoontje met jullie had er vertrouwen in, maar na het niet nakomen van een terugbelafspraak - en nog steeds niet gebeld terwijl mijn nummer bekend is, wil ik dit niet meer telefonisch afhandelen. Ik wil graag weten wat ik kan aanleveren om aan te tonen dat ik beide contracten heb opgezegd?
    Basic-Fit
    Beste meneer Vermeulen,Graag zie ik de printscreen van de PostNL levering. Zou u zo vriendelijk willen zijn om het te sturen naar social@basic-fit.nl?Alvast bedankt.Gr, Bart van Basic-Fit
    A
    Geachte Bart van Basic Fit,Geen enkel probleem. Ik heb de mail nu (13:57) naar het adres toegestuurd.Graag verneem ik van u.
    A
    Geachte Bart van Basic Fit,Ik heb de mail op 17 december verstuurd en helaas nog geen reactie hierop ontvangen. Zouden jullie misschien een reactie kunnen geven? Wellicht dat we dit nog dit jaar kunnen oplossen.Graag verneem ik van jullie.
    Basic-Fit
    Beste meneer Vermeulen,Je kan inderdaad aantonen dat hij wij een fout zijn begaan. We gaan de teveel betaalde contributie dan ook terugstorten. Onze excuses voor het ongemak.Mvg, Bart
    Team webcare Basic-Fit
    A
    Geachte Bart van Basic Fit,heel erg bedankt voor uw reactie.Ik ben hier uiteraard heel erg tevreden over. Basic Fit geeft aan dat het bedrag naar mijn rekening zal worden overgemaakt. Dit zal zo'n drie á vier weken in beslag nemen. Ik zal nu de klacht afsluiten. Ik houd uiteraard mijn rekening in de gaten.

A

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?