Klacht Basic-Fit: afskluiten abonnement lukt niet conform aanbieding

sad Niet opgelost
W. van den Oudenalder

Basic fit weigert om een premium jaarabonnement af te sluiten tegen haar aangevoden voorwaarden. Maandelijkse kosten € 29,90 en geen afsluitkosten volgens B-F en 6 weken extra.
Als je alles invult moet je € 389,90 betalen en loopt abonnement van 9 mei tot 19 juni.
Dit betekent dat je of wel inschrijfgeld moet betalen, of maar twee weken extra krijgt.
Heb ook volledige chat met B-F live medewerker die nergens goede antwoorden opgeeft5.

Gedane aanbieding nakomen.
Jaarabonnement 12 maanden tegen betaling van 12x € 29,90 en lopend voor een periode van 58 weken
Basic Fit geeft geen echte oplossing. Heel kunstig wordt je in het ootje genomen. Je moet € 29,90 vooruitbetalen en voor de volgende 52 weken (13x4) 13maal € 29,90. Als de 6 extra weken ingaan heb ik dus al voor de eerste 4 weken betaald! Andere uitleg is dat ik doo rhet abonnement te nemen een jaarabonnement afsluit,met 6 extra gratis weken en gedwongen nog 4 weken i.v.m. de gedane vooruitbetaling.

Basic-Fit
    Beste Wim,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm!

Wanneer je een lidmaatschap bij ons afsluit, betaal je de lidgelden om de 4 weken. Omdat de betalingen per 4 weken lopen in plaats van per maand, heb je 13 betalingen per jaar ( 52 / 4 = 13). Voor het Premium lidmaatschap betaal je € 29.99 per 4 weken, op jaarbasis komt dat uit op € 389.87.

Verder bestaat de periode van 9-5-2022 / 19-6-2023 uit precies 58 weken, hiervan betaal je voor 52 weken en krijg je er 6 gratis.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn, dan horen we het graag!

Het Social Team van Basic-Fit

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?