Klacht Basic-Fit: afskluiten abonnement lukt niet conform aanbieding

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 595467
Gebruiker
W. van den Oudenalder
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Basic fit weigert om een premium jaarabonnement af te sluiten tegen haar aangevoden voorwaarden. Maandelijkse kosten € 29,90 en geen afsluitkosten volgens B-F en 6 weken extra.
Als je alles invult moet je € 389,90 betalen en loopt abonnement van 9 mei tot 19 juni.
Dit betekent dat je of wel inschrijfgeld moet betalen, of maar twee weken extra krijgt.
Heb ook volledige chat met B-F live medewerker die nergens goede antwoorden opgeeft5.

Gewenste oplossing

Gedane aanbieding nakomen.
Jaarabonnement 12 maanden tegen betaling van 12x € 29,90 en lopend voor een periode van 58 weken
Geboden oplossing
Basic Fit geeft geen echte oplossing. Heel kunstig wordt je in het ootje genomen. Je moet € 29,90 vooruitbetalen en voor de volgende 52 weken (13x4) 13maal € 29,90. Als de 6 extra weken ingaan heb ik dus al voor de eerste 4 weken betaald! Andere uitleg is dat ik doo rhet abonnement te nemen een jaarabonnement afsluit,met 6 extra gratis weken en gedwongen nog 4 weken i.v.m. de gedane vooruitbetaling.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Wim,

    Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm!

    Wanneer je een lidmaatschap bij ons afsluit, betaal je de lidgelden om de 4 weken. Omdat de betalingen per 4 weken lopen in plaats van per maand, heb je 13 betalingen per jaar ( 52 / 4 = 13). Voor het Premium lidmaatschap betaal je € 29.99 per 4 weken, op jaarbasis komt dat uit op € 389.87.

    Verder bestaat de periode van 9-5-2022 / 19-6-2023 uit precies 58 weken, hiervan betaal je voor 52 weken en krijg je er 6 gratis.

    Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn, dan horen we het graag!

    Met vriendelijke groet,
    Het Social Team van Basic-Fit

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen