Klacht Basic-Fit: Arrogante en slechte service

Oz

Ik heb vanaf januari 2016 regelmatig storingen ervaren met de Janga apparaten van basic fit. Ik kon veelal een keer of helemaal geen Janga tappen. Ik heb dit elke keer aangegeven bij het aanwezige personeel aangegeven. In februari heb ik ook een mail geschreven. Meer dan een maand later kreeg ik reactie van iemand die meer vragen had. De lange reactietijd werd afgedaan als we hebben meer dan een miljoen leden, reageren duurt soms langer.

Eerst werd erkend dat er problemen waren met de Yanga apparaten. Later werd hier niet meer over gesproken en werd gezegd dat ik helemaal niet was geweest. Nadat ik dit weerlegd had was het dat ik incidenteel wel Yanga had kunnen tappen en daardoor geen recht had op restitutie. En als laatst kwamen ze met het argument dat ze geen restitutie konden verlenen omdat er nog bedrag openstond.
Ik kan de correspondentie overhandigen.

Ik word nu per mail lastiggevallen dat er nog een bedrag open zou staan. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben te betalen, maar dat ik wel eerst een overzicht van de kosten en overgeschreven bedragen wil controleren. Ondanks dat ik dit meerdere keren heb gevraagd, reageert basic hit maar niet.

Ik heb de slechtste service ooit van basic fit ontvangen. Dit is voor mij reden geweest om sinds april niet meer te trainen bij basic en heb ik mijn abonnement opgezegd. Wat verwacht ik van basic fit om deze klantenservice nachtmerrie af te sluiten:

- 1. Ik wil een overzicht met alle openstaande bedragen en betalingen om deze te kunnen controleren.
- 2. de abonnementskosten van Yanga van januari tot en met juni te restitueren dan wel te verrekenen met bedragen die nog openstaan. Ik heb aantoonbaar langere tijd geen gebruik kunnen maken van het onbeperkte Yanga.
OF
-Een schrijven waarmee ze aangeven dat er geen bedragen meer openstaan. Ik wil hier geen tijd en energie meer in steken.

Basic-Fit
    Beste S.

Bedankt voor je bericht.

Als ik jouw lidmaatschap bekijk kan ik zien dat er meerdere keren gebruik is gemaakt van de Yanga op verschillende vestigingen. Echter heb jij hier nooit voor betaald, daarom is er ook geen sprake van een restitutie. Het is vervelend dat er vanaf januari regelmatig storingen waren op het apparaat, echter betekend dit niet dat er niet betaald hoeft te worden voor de periode daarvoor. Vanaf 7-6-2015 tot 14-2-2016 is er veelvuldig gebruik gemaakt van de Yanga. Aan de hand hiervan staat daarom het bedrag open van €27.21. Dit zou normaliter €47.88 zijn voor een gehele jaar. Dit kun jij voldoen middels een bankbetaling of middels een pinbetaling op de club.

Nathalie van Basic-Fit

Beste Nathalie,

Ik heb het meerdere keren gevraagd. Maar er is nooit gereageerd. Dit is de eerste keer dat iemand een poging doet om dit bedrag uit te leggen.

Tijdens een training dronk ik 3 tot 4 keer Yanga. Vanaf januari was dit niet meer mogelijk. Ik kon vaker niet dan wel tappen. Ik vind dat ik eigenlijk ook januari en februari niet hoef te betalen. Ik laat aan jullie of jullie dit in mindering brengen.

Als ik de 27.21 betaal. Ben ik dan voor goed van jullie af?
    Basic-Fit
    Beste S,

Bedankt voor jouw reactie.

Wat vervelend om te horen.

Als ik de toegangscontrole van jou bekijk, zie ik dat de dagen dat jij bent wezen sporten veelvuldig gebruik hebt gemaakt van Yanga.

Aan de hand daarvan zullen wij geen correctie maken op het openstaande bedrag.

Als het openstaande bedrag door jou is voldaan, heb jij alles voldaan en hoef jij ook niks meer te voldoen.

We zien jouw betaling graag tegemoet.

Ik wens je verder een fijn weekend toe.

Levi van Basic-Fit

Oz
    Ik heb een abonnement op onbeperkte Yanga. De klacht is meerdere malen door de medewerkers op de vloer waargenomen. Ze kiezen er bewust voor om te zien dat ik "veelvuldig gebruik heb gemaakt" en niet de vele andere keren dat ik dit niet kon doen.

Ze hebben veelvuldig laten zien dat ze een arrogante en niet service gerichte klachtenservice hebben. Ik ben blij dat ik van basic hit af ben.

Oz

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?