Opgelost door Basic-Fit: Basic Fit - Komt afspraken niet na.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 479278
Gebruiker
Di Quartiere
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In de tijd van corona mochten we helaas niet naar Basic Fit door de overheidsmaatregelen. Alle respect voor uiteraard.

Er werd mij toegezegd dat ik korting zou krijgen van april 2020 t/m juli 2020. Ik heb van april 2020 t/m juli 2020 doorbetaald terwijl ik niet naar Basic Fit mocht.

Omdat ik niet meer gebruik zal gaan maken van mijn lidmaatschap, heb ik deze stopgezet. Tot mijn verbazing krijg ik een factuur van de laaste maand (juli) en geen korting die over zes maanden verspreid zou gaan worden.

Vandaag krijg ik te horen dat de korting alleen geldt voor leden die niet opzeggen!

Wauw! Eerst toezeggen en dan afspraken niet nakomen?

Ik betaal voor iets terwijl ik er geen gebruik van kan maken. Dat mag niet!

De oplossing

Ik wil dat de laatste factuur een credit factuur wordt omdat afspraken niet zijn nagekomen.
Ik wil dat het restant van de korting, zoals beloofd, teruggestort wordt op mijn rekening.

1 reactie

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Niels,

    Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, dit waarderen wij enorm.

    Wat vervelend om te horen dat jij niet goed bent geïnformeerd betreft onze compensatie.

    In onze administratie zie ik dat jij inderdaad hebt gekozen voor de compensatie geld terug als korting verdeeld over 6 periodes. Met deze compensatie wordt jouw lidgeld voor de komende 6 periodes in mindering gebracht doordat de betaling welke is gedaan tussen 16-3-2020 en 1-5-2020 als een korting te verrekenen. Indien jij het lidmaatschap opzegt, dan komt deze compensatie spijtig genoeg te vervallen omdat wij de korting dan niet meer kunnen verrekenen met jouw lidgeld.

    Ik zie in onze administratie dat jij de laatste betaling van jouw lidmaatschap hebt gestorneerd. Ter hoge coulance heb ik deze betaling kwijtgescholden, waardoor jij op deze manier nog een deel van jouw compensatie terug krijgt. Spijtig genoeg kan ik geen verdere compensatie aanbieden, mijn excuses hiervoor. Op dit moment is jouw lidmaatschap in goede orde beëindigd per 27-7-2020 zonder een openstaand bedrag.

    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Laat het ons gerust weten als je verder nog vragen hebt.

    Met vriendelijke groet,
    Het Social Team van Basic-Fit

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Di Quartiere
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen