Klacht Basic-Fit: Basic Fit dwingt een ontevreden klant lid te betalen voor jaarcontract na opzegging 3 keer sporte

ontevredenklant44

Een aantal maanden geleden ben ik lid geworden bij de basic Fit, dit omdat ik graag weer wilde sporten. Voor het gemak een Yanga drinkwater abonnement erbij afgesloten zodat ik nooit meer zelf drankjes hoef mee te nemen.

Nu ging het als volgt, ik kwam aan bij de vestiging, daar bleek al geen enkele mogelijkheid om mijn jas op te hangen waardoor ik genoodzaakt was om weer terug te lopen naar de auto en deze daar op te bergen.
Vervolgens kwam ik de sportschool niet meer in en heb ik 10 minuten voor een hek gestaan om vervolgens te horen dat je een uur lang niet meer de sportschool in komt, dit omdat er mensen zijn die hun pasje doorgeven zodat andere gratis kunnen sporten (waarom word een betalende klant hierop afgerekend).

Na belachelijk te zijn gemaakt door een paar stoere gasten die de gehele tijd elke bezoeker intimiderend aan zaten te staren die langs hen wilde lopen en keihard aan het vertellen waren hoeveel vrouwen ze afgelopen weekend hebben genkt, Probeerde ik mijn workout te doen op een van de afgetrapte toestellen. Na de workout wilde ik mijn flesje nogmaals vullen om door te gaan naar de het volgende toestel. Dit was helaas niet mogelijk (dit om misbruik te voorkomen en andere niet gratis gebruik konden maken van de machine) TERWIJL JE HIER WEL VOOR BETAALD. Helemaal buiten adem en met een droge mond gaf ik het nog een kans waarna ik na 15 minuten wachten op het sporttoestel maar had besloten om weg te gaan omdat het onmogelijk: is om hier rustig te komen trainen. Vervolgens heb ik Basic Fit per brief op de hoogte gesteld van deze feiten en wilde ik mijn abonnement opzeggen om dat het van alle 3 keer dat ik gebruik heb gemaakt van dit abonnement het er niet beter op was geworden. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de basic fit niet voor de werkende Nederlander is die op zoek is naar een sportschool waar hij.zij rustig kan sporten zonder te moeten wachten, of te moeten dealen met groepjes hangjongeren die hier komen om te showen hoe breedzij wel niet zijn.
Vervolgens heb ik mij aangemeld bij een premiumsportschool waar ik nu weliswaar 75 euro per maand betaal maar waar het wel lekker rustig is, waar je niet te maken hebt met hangjongeren of studenten en waar mensen met respect met elkaar omgaan.
Vervolgens de situatie uitgelegd maar ook hier geen enkele coulance, ze houden voet bij stuk en blijven maar aangeven dat je genoegen moet nemen met wat zij te bieden hebben

Graag zie ik dat het contract word ontbinden per het einde van de maand dat ik voor het laatst gebruik hebt gemaakt van de Basic Fit eventueel met een maand opzegtermijn.

Basic-Fit
    Beste Anthony,

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over de faciliteiten die wij aanbieden.

In de administratie kan ik zien dat je een lidmaatschap hebt afgesloten, voor de minimale duur van 12 betalende maanden. De einddatum conform jouw overeenkomst is: 1-10-2019. Het is niet mogelijk om deze voortijdig te beëindigen.

Leden betalen voor het recht om te mogen sporten. Hoe vaak er gebruik wordt gemaakt van de sportpas, is voor ons geen bepalende factor.

Wist je dat je met jouw sportpas terecht kunt bij alle vestigingen van Basic-Fit? Wellicht kun je uitwijken naar een andere club bij jou in de buurt.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.

Chantal van Basic-Fit

ontevredenklant44
Basic fit blijft hameren op het feit dat je maar gebruik moet maken van een sportschool die niet voldoet aan je eisen. Dus nu zit ik met een premium sportschool waar ik veel geld betaald en lekker sport en een basic fit die me vast wilt houden aan mijn contract.. OPLICHTERS!!! Next stop kassa, consumentenbond, telegraaf en last but not least DE RECHTBANK.

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?