Klacht Basic-Fit: Basic-Fit liegt over abonnementsgeld in reclames

Rita

Ik vind dat reclames van Basic-Fit schijnheilig. Ik wilde heel graag bij Basic-Fit gaan fitnessen omdat het betaalbaar is. Dus wilde ik mij inschrijven op de website. Maar de 15,95 per maand geldt alleen als je het abonnementsgeld in één keer betaald. Als je per maand wil betalen dan betaal je 2 euro meer, dus 17.95. Het staat echter nergens in de algemene voorwaarden of op de site duidelijk aangegeven. Je komt er pas achter als je je aanmeld. Mag Basic-Fit dit echter zomaar doen. Waarom moet je 2 euro per maand meer betalen als je per maand wil betalen. Ik ben al een keer lid geweest bij Basic-Fit en ben toen ook gestopt. Ze gaven als reden toen op dat er nu ook lockers en douches waren en dat ze daarom de abonnementsgeld moesten verhogen. Het ging echter alleen maar om de klanten die per maand betaalden. Als je per jaar betaald dan blijft het bedrag hetzelfde. Dat is toch eigenlijk niet eerlijk. Want daardoor wordt je gedwongen per jaar te betalen.

Ik wil dat Basic-Fit ten eerste heel duidelijk in reclames gaat vermelden dat het fitnessen per maand duurder kost. En eigenlijk vind ik dat Basic-Fit iedereen 15,95 per maand moet laten betalen, ook de mensen die het abonnementsgeld niet per jaar kunnen ophoesten. Bij andere fitness bedrijven worden er namelijk geen verschillen in abonnementsgelden gemaakt tussen het betalen per jaar of per maand. Dus wil ik kunnen fitnessen voor 15.95 per maand ook als ik per maand wil betalen.

Basic-Fit
    Beste meneer,mevrouw,Wat jammer om te horen dat je vindt dat wij onduidelijk de contributie kosten aangeven. Wij proberen altijd aan te geven dat het gaat om een vanaf prijs.De reden dat een abonnement van 17.95 per maand duurder is dan een abonnement voor 191.40 (/12-15.95) heeft onder andere te maken met de extra kosten die wij maken voor de maandelijkse incasso.Hopelijk heb ik je hierbij voldoende geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Bart
    Team webcare Basic-Fit
    Rita
    Ik vind het belachelijk omdat het bij andere fitness centra niet zo is. Jullie zijn de enige die het doen en ik vind dit klant onvriendelijk.
    Waarom dan 2 euro duurder, 50 ct zou veel eerlijker zijn. Jullie zijn gewoon afzetters en ik zal op deze manier nooit ervoor kiezen om bij jullie te komen fitnissen. Jullie zetten jullie klanten af.
    Beste Rita,
    Ik zie dat deze klacht is verlopen. Kan ik jou nog ergens mee helpen?
    Nathalie van Basic-Fit
    Rita
    Ja jullie liegen nog steeds, nu kun je ook een abonnement per maand afsluiten, maar dan moet je wel 21,99 betalen, tegenover 15,95 per maand als je voor een jaar betaald.
    Daarbij is het inschrijfgeld als je per jaar betaald 19,99.Maar als je kiest een maand contract betaal je 39,99 per maand.Zo wordt je door Basic Fit dubbel genaaid, stelletje zielige mensen zijn jullie.
    Basic-Fit
    Beste Rita,De prijzen die jij noemt kloppen ook. http://www.basic-fit.nl/prijzen. Dan liegen wij toch niet? Het inschrijfgeld van een Flex lidmaatchap is hoger omdat je betaald voor de flexibiliteit om je lidmaatschap maandelijks op te zeggen. Met vriendelijke groet,Dustin van Basic-Fit
    Rita
    Waarom zit er zo groot verschil in de prijzen, dat is toch te gek voor woorden. Waarom moet ik twintig euro meer aan inschrijfgeld betalen als ik kies voor een flexibel maandcontract.
    Het kost toch niet veel meer aan administratief werk, het kost evenveel tijd om de gegevens van een normaal contract in te voeren.
    En waarom 6 euro meer betalen als je per maand wil betalen, dat verschil is toch ook belachelijk groot. Dat is alleen bij jullie zo hoor, dat heb ik nergens anders zo gezien