Klacht Basic-Fit: BasicFit WIFI en het laden van Youtube video's

W.H

Toen er eindelijk gratis WIFI aanwezig was bij mijn gebruikelijke BasicFit filiaal (Drachten) was ik erg enthousiast, dit zou beteken dat ik voortaan tijdens mijn cardio zoals bijvoorbeeld op de lopende band mijn youtube content zou kunnen gaan kijken/luisteren zoals podcasts om zo gelijk nog wat te leren. Deze mogelijkheid gaf mij de motivatie om vaker en langer te gaan sporten bij BasicFit. Nu heb ik al maanden hetzelfde probleem: 99% van de Youtube video's worden niet verder geladen dan de eerste 3 seconden met na enkele minuten een fout melding. Ook al start ik Youtube op nieuw op, start ik de video opnieuw, zet ik de Youtube video op de laagste mogelijke kwaliteit, controleer ik de verbinding en verbreek en verbind ik deze opnieuw niets lijkt te helpen. Terwijl een enkele video relatief zonder problemen afspeelt.

Als ICT'er denk ik dat door het IT team binnen BasicFit er een soort cap is gezet op (youtube) data gebruik per device of iets dergelijks. Ik ben er vrij wel zeker van dat dit probleem te verhelpen is als een IT
'er binnen Basic Fit hier naar zou kijken. Ik ben tevreden als ik voortaan, desnoods op laagste video kwaliteit, gewoon mijn Youtube content kan kijken/luisteren op uw WIFI netwerk.

Basic-Fit
    Beste Wybe,

Bedankt voor je bericht.

Ik kan me goed voorstellen dat je graag naar podcasts luistert of video’s kijkt tijdens je work-out. De Wi-Fi verbinding op de club is echter voornamelijk bedoeld om gebruik te maken van de Basic-Fit app. Er zit geen cap op het dataverbruik per device. Wel kan het zo zijn dat als veel leden gebruik maken van de Wi-Fi verbinding jouw video’s niet volledig kunnen laden.

Ik wil je graag adviseren om voor je bezoek aan de club thuis alvast de podcasts en video’s te downloaden, zodat je ze tijdens je work-out alsnog kan beluisteren en –kijken.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.

Enya van Basic-Fit

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?