Klacht Basic-Fit: BF weigert mijn lidmaatschap met onmiddellijke ingang te beëindigen ondanks wanprestatie

Guus1951

In januari van dit jaar heb ik een jaar-lidmaatschap van Basic Fit genomen omdat ik bij BF op elke gewenst moment kon binnenstap;pen om te sporten. Dat is in mijn persoonlijke situatie ideaal. Na de heropening na Corona moet je reserveren. Dit past mij in het geheel niet. Ofwel: de verwachting die ik mocht hebben bij het afsluiten van mijn lidmaatschap wordt door BF niet waargemaakt. Weliswaar vanwege overmacht (Corona) maar ik kan niet meer op de mij gewenste manier van BF gebruik maken. Ik heb BF verzocht daarom mijn contract met onmiddellijke ingang te beëindigen. Dat doen ze niet omdat ze mij aan het jaarcontract willen houden (ondanks dus de wanprestatie) en bovendien hebben ze het jaar omschreven als 52 betalende weken en tellen ze dus de weken dat ze gesloten zijn geweest, waarvoor we geld terug krijgen, niet mee in het jaar en vervalt mijn lidmaatschap ineens drie maanden later dan eerder afgesproken.

Ik wil het lidmaatschap met onmiddellijke ingang beëindigen

Basic-Fit
    Beste van Egdom,

Bedankt voor jouw bericht!

Het is helaas niet mogelijk om het lidmaatschap per direct op te zeggen. Het goede nieuws is dat je nog steeds onbeperkt kunt sporten. Een kleine aanpassing hierop is alleen dat je dient te reserveren voordat je kunt gaan trainen.

Om iedereen gelijke kansen te geven om te kunnen sporten, is het verplicht om een tijdslot te reserveren, om de club te kunnen betreden. Het RIVM heeft bepaald hoeveel mensen er tegelijkertijd in de club aanwezig mogen zijn. Het is van belang dat wij dit naleven.

Uiteraard willen wij ook niets liever dan zonder restricties weer open gaan, zodat je in het vervolg niet meer hoeft te reserveren. Wij hebben onze leden gecompenseerd voor de periode dat wij waren gesloten. Aangezien we nu weer open gaan kun je gewoon weer gebruik maken van je abonnement. 😊💪🏻

We hebben onze voorwaarden niet veranderd alleen volgen wij momenteel de richtlijnen (betreft veiligheid) op van het RIVM. Het reserveringssysteem gebruiken wij om de drukte iets meer uit te verspreiden over de dag, zodat jij zeker bent dat je (veilig) kunt komen sporten. Uiteraard kun je zo vaak blijven sporten als je wilt alleen zijn er een paar kleine tijdelijke aanpassingen.

We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Het Social Team van Basic-Fit

Guus1951
Volslagen onzin dat de voorwaarden niet veranderd zijn. Ik kan niet gaan sporten wanneer me dat uitkomt, ik moet gaan sporten als ik kan reserveren. Dat is een wezenlijke verandering van de voorwaarden. Ik vrees dat dit juridisch gaat worden.

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?