Klacht Basic-Fit: Boete en lidmaatschapsgeld niet betalen

# 642034
Patje dmx

Ik heb op 2 januari een boete gekregen omdat ik mijn echtgenote met mij mee heb laten lopen door het toegangspoortje.
Dit heb ik gedaan omdat ik op 27 dec een conflict heb gehad met een ander lid.
Ik ben op 2 jan 2023 samen met mijn echtegenote mijn lidmaatschap gaan opzeggen vanwege het gebeurde.
Dit heb ik gedaan op aanraden van een customer support die mij persoonlijk gebeld had na mijn melding van het conflict op 27 dec 2022
Omdat het voor mij heel gevoelig en pijnlijk was om dat alleen te doen.
Ik heb op datzelfde moment een gesprek gehad met de leiding van de betreffende club en deze schrok van hetgene zich er had voorgedaan.
Ze heeft mijn lidmaatschap ook gelijk beëindigd omdat voor mij het sporten niet meer mogelijk was.
Ik heb meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice om mijn verhaal te doen en om mijn boete aan te vechten.
Maar de boete is helaas toch van mijn bankrekening afgegaan.
Bedankt dat jullie een slachtoffer zich 2 keer een slachtoffer laten voelen en op geen enkele manier op een fatsoenlijke manier kunnen coresponderen.
Ik wil via deze weg een bezwaar maken en de boete laten vervallen.
Ook wil ik de komende 3 maanden ook geen lidmaatschapsgeld meer betalen omdat ik niet meer kan sporten vanwege het gebeurde.
Vanwege het in bescherming brengen van mijzelf is dit gewoon niet meer mogelijk.
Jammer genoeg kan de dader van het conflict gewoon het sporten voortzetten zonder dat er een sanctie is opgelegd aan deze.
Dit conflict heb ik ook doorgegeven aan costomer support van basic fit en zou mijn case in behandeling zijn.
Helaas is er zonder enige corespondentie toch de boete afgeschreven.
Graag een oplossing voor deze situatie
Dan nog dit,op het moment dat ik met mijn echtgenote door het poortje ben gegaan was er geen personeelslid aanwezig aan de desk die voor de poortjes staat.
Dan is het ook moeilijk om hulp te vragen om ons beiden toegang te verschaften.

Zoals omschreven wil ik een kwijtschelding van de boete plus het nog te betalen lidmaatschapsgeld niet te laten worden geëind.
Besye Mike, Helaas is zonder enige correspondentie toch de boete ingehouden. Deze heb ik daarom ook gelijk gestorneerd. Ik begrijp niet dat als mijn case al 2 weken in behandeling is er dan zonder enig antwoord de boete plus lidmaatschapsgeld dan toch word ingehouden. Ik hoop dat mijn laatste email hierover nu dan wel op de goede afdeling is terechtgekomen. Want in een eerdere email van de klantenservice kreeg ik een link die linkte naar basicfit.be om bezwaar te maken tegen de boete. Dat zag ik zelf te laat na het versturen van mijn bezwaar.

Basic-Fit
    Beste P.J.M.J. Damoiseaux,

Bedankt voor het delen van jouw klacht, dat wordt gewaardeerd!

Wat vervelend om te lezen dat je een boete hebt gehad omdat jij met jouw echtgenote door het poortje was gegaan. Wanneer je met zijn tweeën door de poortjes gaat of de kaart doorgeeft, dan wordt dit geregistreerd door slimme camera's en krijg je automatisch een boete. De boete bedraagt €14,99. Indien je hierover vragen hebt of bezwaar wilt aantekenen dan mag dat via desbetreffende afdeling. Wij zien dat je ondertussen contact hebt opgenomen.

Mike van Team Social Basic-Fit

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?