Klacht Basic-Fit: Contract opzeggen en daarbij onprofessioneel behandeld

Anoniem

Ik heb mijn contract bij sportschool Basic Fit per brief opgezegd en kreeg toen bericht dat mijn einddatum pas volgend jaar was, omdat het contract stilzwijgend was verlengd. Ik was in de veronderstelling dat met ingang van de Wet van Dam ik per dec 2012 zou kunnen ontbinden. De wet is ingegaan in dec 2011 en omdat mijn contract toen al bestond, zou de wet voor mij pas na een jaar van kracht gaan. Ik heb daarom bezwaar gemaakt en ook verwezen naar een uitspraak van een kantonrechter in Haarlem, die oordeelde dat men met een al bestaand contract niet behoeft te wachten tot dec 2012. Ik kreeg bericht terug dat mijn contract wel per dec 2012 zou worden ontbonden maar dat ik niet het recht had om mij te beroepen op de zaak in Haarlem. Ik heb opnieuw bezwaar gemaakt omdat ik het met een en ander niet eens was. Ik kreeg toen een zeer onprofessionele reactie terug, namelijk: 'als je het wilt kunnen wij ons alsnog letterlijk aan je contractuele einddatum houden'

Ik ben mij ervan bewust dat over de Wet van Dam nog veel onduidelijkheid bestaat en er momenteel ook nog een reparatiewet bij de Eerste Kamer ligt. Toch vind ik dat ik mij, inzake de uitspraak te Haarlem, wel kan beroepen op het principe van de jurisprudentie. Dit heb ik in mijn bezwaar kenbaar gemaakt, alsmede dat ik het vreemd vond dat de einddatum van mijn contract pas werd gewijzigd nadat ik bezwaar had gemaakt en niet al in eerste instantie. Dit heb ik op zeer beleefde wijze verteld. Ik vind het raar dat ik dan zo'n onbeleefde reactie terug krijg en zou een excuus daarvoor op zijn plaats vinden.

Basic-Fit
    Beste Jessica,Wij willen graag alle klachten op klachtenkompas.nl in behandeling nemen en wij zien dat er nog klachten uit het verleden open staan. Wij zien dat deze klacht dateert van 23-10-2012 en willen graag weten of wij jou nog kunnen helpen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Jij kunt mij bereiken door op dit berichtje te reageren of even te mailen naar social@basic-fit.nlMet vriendelijke groet,Dustin van Basic-Fit

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?