Klacht Basic-Fit: Ene na andere fout door Basicfit.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 149147
Gebruiker
DK
Datum
6 reacties

Details

De klacht

In September 2015 wilde mijn vriendin lid worden bij basicfit.
Ze is lang gegaan en heeft papieren ingevuld en duidelijk aangegeven dat zij op maandbasis wilde betalen.
2 weken later ontvangt zij een aankondiging van de bank dat basicfit een jaarbedrag gaat afschrijven, zij meteen met Basicfit gaan mailen.
Waarop basicfit aangeeft dit te gaan herstellen, waarop mijn vriendin aangeeft van dit lidmaatschap meteen te beeindigen.
Basicfit geeft hier geen gehoor aan en vervolgens hebben ze de betalingstermijn wel aangepast en dus ook het lidmaatschap geactiveerd.
Dit terwijl zijn op hele korte termijn heeft aangegeven dit lidmaatschap toch niet te willen i.v.m. een groffe fout van basicfit.
Eindstand hebben ze 4 maanden lidmaatschap gelden afgeschreven en daar bovenop ook nog lidmaatschap gelden in hun zak zitten en me vriendin heeft geen stap gezet in de sportschool.

De oplossing

We willen dat Basicfit verantwoordelijkheid neemt voor hun fout en de klant er niet mee opscheept.
Wat betekend het lidmaatschap per direct opzeggen en de betaalde kosten retourneren.

6 reacties

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Beste Dennis,

    Bedankt voor je bericht.

    Dat vinden wij vervelend om te horen.

    Het lidmaatschap is online aangemaakt, hier hebben jullie 14 dagen herroepingsrecht, jullie mogen het lidmaatschap binnen deze 14 dagen wijzigen of beeindigen.

    Op 9-7-2015 is het lidmaatschap omgezet naar een maandelijkse betaling.

    Helaas is er geen opzegging bij ons bekend binnen deze periode, als jullie kunnen aantonen dat er een opzegging heeft plaats gevonden binnen deze 14 dagen,dan kunnen wij het lidmaatschap met terugwerkende kracht verwerken, als deze buiten de 14 dagen valt, kunnen wij dit helaas niet meer met terugwerkende kracht verwerken.

    Het bewijs mag gestuurd worden naar social@basic-fit.com.

    We zien het bewijs graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Levi van Basic-Fit.



  2. Auteur
    DK
    Datum
    Beste Levi, wij hebben geen bewijs van opzegging, dit omdat mijn vrouw telefonisch contact heeft gehad met Tamara en zij heeft toen toegezegd dit te gaan regelen. Vervolgens hebben wij in augustus geconstateerd dat er een automatische incasso van € 246.76 klaarstond. Hierover heeft mijn vrouw op 28-08-2015 gebeld met mevrouw Verheul (debiteuren administratie).
    en alleen de incasso is hier toen gewijzigd en meer niet!
    Wij zijn nu ruim 5 maanden bezig dit opgezegd te krijgen!



  3. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Beste Dennis,

    Bedankt voor je reactie.

    Van wat ik kan zien is dat mijn collega toe heeft gezegd om jouw lidmaatschap om te zetten naar een maandelijkse betaling.

    Dit heeft mijn collega ook gedaan,op dat moment mocht mijn collega het lidmaatschap niet meer vroegtijdig ontbinden omdat de 14 dagen herroepingsrecht al vertreken waren.

    Jullie zijn online aangemeld, in de bevestigingsmail staat ook duidelijk welke lidmaatschap jullie hebben gekozen op 14-6-2015.

    Jullie hadden tot 28-6-2015 de tijd om dit te wijzigen of op te zeggen.

    Je geeft zelf aan dat er geen bewijs van opzegging is, aan de hand daarvan kan ik het lidmaatschap niet vroegtijdig ontbinden.

    Wat je wel kunt doen is het pasje overdragen aan iemand anders, op de club kan je een wijzigingsformulier invullen met deze persoon zodat deze persoon verantwoordelijk zal zijn voor het lidmaatschap en betalingen.

    Met vriendelijke groet,

    Levi van Basic-Fit.



  4. Auteur
    DK
    Datum
    Hallo Levi,

    Een deel van het verhaal klopt niet!

    Het kan zijn dat jullie de boel hebben omgezet voor mijn vrouw!

    Waarom gaf jullie debiteuren administratie in augustus aan dat het lidmaatschap nog niet actief was?

    En waarom zijn er dan herinneringskosten in rekening gebracht? Julie verwachten dat er word betaald voor een lidmaatschap die niet actief is?
  5. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Beste Dennis,

    Bedankt voor je bericht.

    Het lidmaatschap is nogmaals omgezet en niet opgezegd, de aanmaningskosten zijn gebaseerd op een actief lidmaatschap.

    Het lidmaatschap is nooit vroegtijdig ontbonden, het lidmaatschap heeft altijd op actief gestaan tot contract einddatum.

    Omdat er ook geen opzegging bekend is bij ons binnen de herroepingsperiode kan het lidmaatschap niet eerder ontbonden worden

    Met vriendelijke groet,

    Levi van Basic-Fit.

  6. Auteur
    DK
    Datum
    Een deel is opgelost, het lidmaatschap probleem.
    Maar de extra kosten niet!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
DK
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen