Klacht Basic-Fit: Inschrijfgeld

StefanS

Ik ben (nog) van plan om mijzelf in te schrijven bij Basic Fit, maar dan wel het Flex abonnement, ik hou er niet van om ergens een jaar aan vast te zitten.
Nu snap ik dat de kosten bij een flexibel op te zeggen abonnement hoger zijn, er is hebben minder zekerheid van inkomsten dus dat wordt zo gecompenseerd.
Waar ik alleen totaal niet kan begrijpen is dat er dan opeens ook hogere inschrijfkosten gelden, wel 200% duurder. Ik heb al even zitten lezen in een andere klacht waar dit benoemd is, daar is de verklaring van Basic-Fit "omdat je het abonnement maandelijks kan opzeggen". Dit is klinkklare onzin gezien je dat risico al in de abonnementsprijs afdekt. Het abonnement en de inschrijving zijn twee verschillende zaken. Waarbij het abonnement mij een bepaalde dienstverlening bied, is het inschrijfgeld bedoeld om de administratiekosten af te dekken. Deze administratiekosten kunnen onmogelijk 2x zo duur zijn omdat ik een flex abonnement neem.

Ik wil me met het flex abonnement in kunnen inschrijven met de genoemde 50% korting (huidige actie) op de juiste inschrijfprijs, namelijk 19.99. (dus 9.99).

Hiernaast zou het zeer wenselijk zijn dat Basic Fit dit, naar mijn inziens, onwettige verschil in prijs permanent aanpast. Het rekenen van een andere prijs voor een exact zelfde dienst omdat iemand een andere keuze maakt lijkt op discriminatie van de klant.
Tipje: maak het inschrijfgeld overal gelijk en maak het verschil met kortingen daarop. Een hogere korting omdat je een keuze voor een bepaald abonnement maakt is namelijk wel heel logisch en transparant.

Basic-Fit
    Beste Stefan,

Bedankt voor je bericht.

Wat leuk om te horen dat je lid wilt worden.

Het inschrijfgeld van een Flex lidmaatschap ligt inderdaad hoger dan een Smart of Easy lidmaatschap. Dit omdat je betaald voor het feit dat je flexibel kan opzeggen.

Het inschrijfgeld voor de verschillende lidmaatschappen zal niet veranderen.

Ik wens je nog een fijne dag en hopelijk tot snel op de club.

Dustin van Basic-Fit
    StefanS
    Wat fijn om te zien dat er geen enkele moeite wordt genomen om mijn klacht goed te lezen. Het antwoord is namelijk exact de slechte reden die ik eerder ontkracht. Heel dom om dan precies die zelfde reden opnieuw aan te dragen.
    Basic-Fit
    Beste Stefan,

Bedankt voor je reactie.

Je kan het een domme reden vinden maar dit is waarom het inschrijfgeld hoger is.

Ik vindt het jammer dat jij er zo over denkt maar ik kan dit niet veranderen.

Tevens als je het Flex lidmaatschap opzegt en binnen een jaar weer lid wordt hoef je niet nog een keer inschrijfgeld te betalen.

Dustin van Basic-Fti

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?