Opgelost door Basic-Fit: Lidmaatschap opzeggen lukt niet

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 511276
Gebruiker
Mart
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb eind juni na de eerste lockdown een lidmaatschap afgesloten. En deze binnen 4 weken weer opgezegd. De einddatum op mijn contract staat ook volgens de debiteurenadministratie op 27-5-2020. Toch is er tot en met september geld afgeschreven. En staat er nu zelfs tot en met december nog een bedrag open. Ik zou graag zien dat dit werd opgelost.

De oplossing

Dat mijn lidmaatschap per 27-5-2020 is beëindigd zoals dit ook op mijn contract staat. Dat ik het te veel betaalde geld terug krijg en dat ik Basic-fit verder geen geld meer verschuldigd ben.

2 reacties

  1. Auteur
    Mart
    Datum
    Op 15 juni heb ik mijn lidmaatschap via My Basic-fit opgezegd. Dit was binnen 4 weken. Ik heb daarom ook nooit meer gebruik gemaakt van Basic-Fit. Ik heb hier nooit een mail ontvangen. Maar de pop-up bevestigde mijn opzegging.
    Toen ik doorkreeg dat er nog steeds geld werd afgeschreven heb ik contact gezocht met jullie. Dit ging helaas niet heel makkelijk.
    Er is daarna geen geld meer afgeschreven maar nu ben ik jullie zelfs over die maanden ook nog geld verschuldigd. Dat klopt niet. Jullie collega van de debiteurenadministratie gaf ook aan dat er vanuit het systeem iets mis gegaan moet zijn omdat de contracteinddatum wel op 25-7 staat. Ik vind het erg vervelend dat ik ruim op tijd heb opgezegd, meerdere malen contact heb gehad met de klantenservice en nu zelfs tot en met december contributie moet betalen voor iets waar ik al maanden geen gebruik meer van heb gemaakt.

    Ik zou graag tot een oplossing komen.

    Met vriendelijke groet,
    Martine Noort
  2. Auteur
    Mart
    Datum
    Eerder heb ik via de Klantenservice ook al contact gehad hierover en mijn bewijs van de pop-up meegestuurd. Het lijkt mij dat jullie deze gegevens nog van mij moeten hebben? In de bijlage opnieuw mijn bewijs. Ook heb ik meerdere malen een contactformulier ingevuld met mijn vraag. Hier heb ik nooit reactie op gekregen. Er werd niks meer afgeschreven na het contact met de Klantenservice dus ik ging er vanuit dat het eindelijk was opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mart
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen