Klacht Basic-Fit: Medische reden voor het beëindigen van abonnement

# 196144
D.

Na een aantal onderzoeken in het zkh is gebleken dat ik een grote hernia heb. Omdat het er niet naar uitziet dat ik op korte termijn weer kan gaan sporten wilde ik mijn abonnement bij Basic-fit 'bevriezen'. Zodat ik, wanneer ik weer fit ben, weer bij Basic-fit aan de slag zou kunnen gaan. Na wat heen en weer gemail komt het erop neer dat ik mijn abonnement niet kan 'bevriezen' maar wel voortijdig kan beëindigen als ik een doktersverklaring naar hen zou opsturen. Mijn bedandelend neuroloog zei direct dat, in dit geval de sportschool, niet het recht heeft om medische gegevens/medische verklaring op de vragen van leden. Dat Basic-fit hier ook bekend mee is en dat ze het abonnement toch zouden moeten beëindigen. Basic-fit laat mij weten niets te ondernemen zonder officiële verklaring van een arts. Mijn arts kan en mag geen verklaring verstrekken. Basic-fit vraag (onterecht) iets onmogelijks, iets wat ik dus niet kan leveren, ik sta met mn rug tegen de muur! Ik vind het schandalig!

Ik wil dat per direct mijn abonnement bij Basic-fit wordt opgeheven!

Basic-Fit
    Beste Dorieke,

Bedankt voor je bericht.

Allereerst is Basic-Fit wettelijk gezien niet verplicht om jouw contract vroegtijdig te ontbinden wegens medische redenen.

Dit doen wij wel uit coulance.

Wij hoeven ook niet te weten wat jij precies hebt. Wij willen wel graag in de medische verklaring zien van jouw arts/dokter dat jij niet mag sporten.

Wij krijgen dagelijks medische verklaringen binnen van artsen en of doktoren dat het lid niet mag sporten.

Als jouw arts of dokter dit niet wilt afgeven kan jij ervoor kiezen om dit op te vragen bij een onafhankelijke arts.

Het is helaas niet mogelijk om jouw lidmaatschap vroegtijdig te ontbinden zonder een medische verklaring.

Zodra jij een medische verklaring hebt ontvangen kan jij dit sturen naar social@basic-fit.com zodat wij jouw verzoek in behandeling kunnen nemen.

Aan de hand daarvan hanteren wij een opzegtermijn van 30 dagen vanaf het moment dat wij jouw medische verklaring hebben ontvangen.

Fijn weekend alvast.

Levi van Basic-Fit
    D.
    Beste,
    Er is een brief van mijn huisarts onderweg naar de klantenservice.
    Ik hoop echt van harte dat deze de juiste info bevat die jullie nodig hebben.

Mvg
    D. Versteegen
    Basic-Fit
    Beste Dorieke,

Bedankt voor je bericht.

Goed om te horen, wij zien de brief graag tegemoet.

Dustin van Basic-Fit

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?