Klacht Basic-Fit: Onduidelijk manier van opzeggen in Corona tijd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 479423
Gebruiker
Gebruiker1541538311
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Opzeggen moet via je eigen login op de website. Omdat ik ging verhuizen en de sportscholen dicht waren heb ik dat in april gedaan. Er werd niks meer afgeschreven dus ik ging ervan uit dat het goed gegaan is. Nu is er tot mijn verbazing al weer twee keer geincasseerd de afgelopen maanden. Ik heb deze terug geboekt en heb opnieuw opgezegd. De website reageert weer vaag, weer geen directe bevestiging. Als ik contact wil, lijkt de enige optie chatten, maar omdat alle medewerkers bezig zijn lukt dat niet. Er is geen optie om in de wachtrij te staan.

De oplossing

-Ik wil dat basic fit de opzegging nu wel accepteert
-ik wil dat basic fit accepteert dat ik de incasso's voor juli en augustus heb teruggeboekt en geen aanmaningen gaat sturen oid

1 reactie

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Thomas,

    Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, dit waarderen wij enorm.

    Wat vervelend om te horen dat er iets is misgegaan bij jouw opzegging, dat is uiteraard niet de bedoeling.

    Ik heb het even voor je nagekeken en zie dat er inderdaad geen opzegging is verwerkt voor jouw lidmaatschap. Ik heb daarom de opzegging alsnog voor je verwerkt per 15-9-2020, waardoor de einddatum conform de opzegtermijn per 15-10-2020 is. Mocht jij nog een bewijs hebben van jouw eerdere opzegging, dan kun je deze versturen als reactie op de e-mail die ik jou zojuist heb gestuurd. Mocht je de e-mail niet hebben ontvangen, dan kan deze wellicht ook in jouw spambox terecht zijn gekomen.

    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Laat het ons gerust weten als je verder nog vragen hebt.

    Met vriendelijke groet,
    Het Social Team van Basic-Fit

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gebruiker1541538311
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik kan bewijzen dat ik verhuisd ben in juni naar Weesp waar geen Basic fit is. Ik kan bewijzen dat jullie in april mei en juni geen geld hebben afgeschreven, waarna ik ervan uit ga dat de opzegging succesvol is geweest. Ik kan ook bewijzen dat er meer klachten zijn over jullie website dat opzeggingen niet altijd succesvol worden doorgevoerd. Ik kan verder niet bewijzen dat ik heb opgezegd in april, maar ik denk dat jullie aan bovenstaande genoeg hebben. Ik heb contact gehad via mijn rechtsbijstandsverzekering met een juridisch adviseur en zij denken dat ik sterk genoeg sta voor een zaak.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen