Opgelost door Basic-Fit: onnodig nieuw abonnement afsluiten met hogere kosten
Details
Klacht
Inmiddels ben ik meer dan 10 jaar lid van Basic-Fit. Op 25 mei 2019 had ik besloten om mij aan te melden bij Personal Bodyplan @gym. Dit zou betekenen dat ik zou blijven fitnessen bij Basic-Fit. Doordat Basic-Fit een aangesloten sportschool zou zijn zou ik besparen op mijn maandabonnement bij Basic-Fit. Dit zou lopen via Bedrijfsfitness. Voor Personal Bodyplan heb je een bedenktermijn van 14 dagen voordat je vast zit aan het contract.Zo gezegd zo gedaan. Na een aantal dagen stond mij de coaching tegen en heeft me dit doen besluiten om 6 dagen erna Personal Bodyplan te annuleren. Dit was dus op 31 mei. Vervolgens er vanuit gaande dat alles geannuleerd zou worden en ik bleef fitnessen bij Basic-Fit met mijn oude abonnement.
Totdat ik op 1 juli ineens de sportschool niet meer in kon. Bleek dat het abonnement wat voor mij aan was gemaakt opgezegd was en ik vervolgens zonder abonnement zat. Dus geen annulering maar een opzegging.
Nou zou dit normaal gesproken geen probleem zijn maar op de een of andere reden ga ik nu 34,99 euro betalen terwijl ik 26,40 euro betaalde voor onbeperkt fitness, groepslessen en deelbare pas. Opwel een verschil van 8,59 euro per maand.
Ik heb verschillende malen verzocht tot contact via het contactformulier. De vraag of ze mij willen bellen wordt genegeerd en klantenservice bieden hebben ze nog niet van gehoord. Het antwoord wat ik krijg is dat ik via de website een nieuw abonnement mag aanvragen.
Gewenste oplossing
Oude abonnement herstellen, had niet opgezegd moeten worden ivm de 14 dagen bedenktermijn.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.