Opgelost door Basic-Fit: onnodig nieuw abonnement afsluiten met hogere kosten

content Opgelost
E. Olymulder

Inmiddels ben ik meer dan 10 jaar lid van Basic-Fit. Op 25 mei 2019 had ik besloten om mij aan te melden bij Personal Bodyplan @gym. Dit zou betekenen dat ik zou blijven fitnessen bij Basic-Fit. Doordat Basic-Fit een aangesloten sportschool zou zijn zou ik besparen op mijn maandabonnement bij Basic-Fit. Dit zou lopen via Bedrijfsfitness. Voor Personal Bodyplan heb je een bedenktermijn van 14 dagen voordat je vast zit aan het contract.

Zo gezegd zo gedaan. Na een aantal dagen stond mij de coaching tegen en heeft me dit doen besluiten om 6 dagen erna Personal Bodyplan te annuleren. Dit was dus op 31 mei. Vervolgens er vanuit gaande dat alles geannuleerd zou worden en ik bleef fitnessen bij Basic-Fit met mijn oude abonnement.

Totdat ik op 1 juli ineens de sportschool niet meer in kon. Bleek dat het abonnement wat voor mij aan was gemaakt opgezegd was en ik vervolgens zonder abonnement zat. Dus geen annulering maar een opzegging.

Nou zou dit normaal gesproken geen probleem zijn maar op de een of andere reden ga ik nu 34,99 euro betalen terwijl ik 26,40 euro betaalde voor onbeperkt fitness, groepslessen en deelbare pas. Opwel een verschil van 8,59 euro per maand.

Ik heb verschillende malen verzocht tot contact via het contactformulier. De vraag of ze mij willen bellen wordt genegeerd en klantenservice bieden hebben ze nog niet van gehoord. Het antwoord wat ik krijg is dat ik via de website een nieuw abonnement mag aanvragen.

Oude abonnement herstellen, had niet opgezegd moeten worden ivm de 14 dagen bedenktermijn.
Mijn oude abonnement is toch geheractiveerd en een de maand juli gratis ter compensatie. Een goede oplossing waar ik vrede mee heb. Jammer dat dit via klachtenkompas moest, want als Basic-fit zorgt voor een goede klantenservice dan was dit helemaal niet nodig. Ten eerste zorg dat mensen terug worden gebeld bij bepaalde vragen via het contactformulier.

Basic-Fit
    Hi,

Ik ga graag even voor je kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij daarvoor wat aanvullende informatie kunnen geven? Ik zou graag jouw volledige naam en pasnummer willen weten zodat ik je kan opzoeken in mijn systeem.

Tessel van Basic-Fit
    E. Olymulder
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Basic-Fit
    Hi Tom,

Bedankt voor de extra informatie.

Ik heb ervoor gezorgd dat de einddatum van jouw oude lidmaatschap eruit is gehaald. Je bent dus nu weer lid met de voorwaarden en kosten van jouw oude Smart lidmaatschap.

Normaal gesproken zou je de maand juli nog moeten betalen, maar omdat er zoveel onduidelijkheid is geweest en omdat het lang heeft geduurd, scheld ik de contributie voor juli kwijt voor jou.

Ik hoop dat je met plezier bij ons blijft sporten.

Tessel

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?