Opgelost door Basic-Fit: Onterecht verlengen abonnement en foute informatie over incasso's op My Basic-Fit

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 441192
Gebruiker
Argonauten
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vorige maand heb ik met de Basic-Fit klantenservice contact opgenomen over het stopzetten van mijn abonnement per 01-07-2020 (precies 1 jr na het afsluiten van mijn abbonement). Ik kreeg bericht terug dat mijn abonnement gewijzigd is waardoor ik het nu pas kan opzeggen per 07-03-2021. Hier heb ik nooit mee ingestemd!

Ik heb enkel begin dit jaar contact opgenomen met de klantenservice om mijn live lessen uit te zetten omdat dit via de app niet lukte. Ik heb op 07-03-2020 bericht gekregen van de klantenservice dat het uitgezet is. Het lijkt wel dat op deze datum onterecht een nieuw abonnement is afgesloten.

Op mijn Basic-Fit account staat namelijk ook informatie over incasso’s dat niet correspondeert met mijn afschriften. Het lijkt alsof iemands anders zijn/haar account gekoppeld staat aan die van mij. In maart en april zou er namelijk 45 euro afgeschreven zijn (wat lijkt op 2 contracten) terwijl van mijn rekening het normale lidmaatschap is afgeschreven. Ook staat er dat ik in April de incasso niet heb voldaan terwijl dit wel is gebeurd.

De oplossing

Ik wil dat het onterecht veranderen/verlengen van dit abonnement wordt teruggedraaid zodat ik mijn normale einddatum van mijn correcte contract (van 01-07-2020) kan doorvoeren.

Daarnaast wil ik opheldering over de onjuiste informatie in My Basic-Fit wat duidt dat ik mijn incasso niet voldoe.

1 reactie

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Gwen,

    Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm.

    Ik heb het direct nagekeken in onze administratie en zie inderdaad dat jouw lidmaatschap foutief is gewijzigd waardoor je een nieuw jaarcontact bent aangegaan. Onze oprechte excuses hiervoor! Dit is per direct teruggedraaid en de einddatum van het lidmaatschap is 27-7-2020, net zoals voorheen. Ook staat er op dit moment niks open, wij zijn vanaf 1 mei gestopt met incasseren tot onze sportscholen weer zijn geopend.

    Wat betreft de Live lessen, deze zijn per direct beëindigd. Ik wil je nogmaals onze excuses aanbieden voor deze fout.

    Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Laat het ons gerust weten als er nog verdere vragen zijn.

    Met vriendelijke groet,
    Het Social Team van Basic-Fit

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Argonauten
Datum
Uiteindelijke oplossing
Lidmaatschap is weer goed geregistreerd nu en foute info over incasso’s opgelost.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen