Klacht Basic-Fit: Onterechte incasso!

Regina

Geachte heer, mevrouw

Ik had een vraag over een rekening die ik kreeg.

Mijn zoon heeft zijn basic fit namelijk laten bevriezen omdat hij geen qr code had, dat kon namelijk had ik bij jullie gelezen. Nu kan je vanaf 25 februari weer sporten zonder qr code en wilde mijn zoon het bevriezen weer eraf halen, maar nu krijg ik aanmaningen van januari en februari, van voor 25 februari.
Ik vind het niet correct dat we nu die kosten moeten betalen omdat jullie zelf hebben aangegeven dat je het tijdelijk kon laten bevriezen als je geen qr code had.

Vanaf die tijd willen we natuurlijk wel weer gewoon betalen, maar in de periode dat hij niet kon komen ivm qrcode vind ik dat niet terecht.

Mvg,

Ik heb deze mail naar jullie gestuurd op 4 maart, nadat ik steeds herinneringen kreeg.
Ik kreeg daar vervolgens geen antwoord op. Een maand later kreeg ik weer een herinnering en heb ik deze brief nogmaals verzonden. Weer geen antwoord.
Na nog een maand, 20 april kreeg ik pas erachter dat er niet voldoende gegevens waren, dat jullie lidmaatschap en rekening nummer nodig hadden.
Die heb ik 1,5 week later na jullie gemaild.
2 dagen later krijg ik ineens een incasso bureau op mijn nek! Met nog zoveel kosten erbij.
Terwijl ik enkel 4 maart vroeg hoe het zat dat ik januari en februari ook moest betalen ivm die coronapas die mijn zoon niet had en dat we het daarom hebben laten bevriezen. Ik heb toen ook aangegeven dat we vanaf die 25 februari natuurlijk wel gewoon de abonnement wilden betalen.
Ik krijg geen antwoord van jullie, jullie zijn hier laks in....en ik krijg een torenhoge rekening van een incasso!! Jullie zijn niet bereikbaar en ik ben de dupe! Ik ga hier niet mee akkoord. Behandel mensen gewoon op een eerlijke manieren geef gewoon netjes binnen 3 dagen antwoord,zoals jullie dat op je site schrijven.
Ik hoop dat er alsnog een oplossing van jullie uit kan komen!

Incasso annuleren, gewoon antwoord op mijn mail geven, waarom er van januari/ februari kosten worden berekend terwijl het bevroren mocht worden als je geen coronatoegangspas had.
Ik wil betalen vanaf 25 februari dat het weer volledig toegankelijk is voor iedereen.

Basic-Fit
    Beste R. van Zantvoort,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht, wij waarderen dit enorm.

Wat vervelend om te horen dat je hierover moeilijk in contact kwam, onze excuses hiervoor.

Vanwege de invoering van het toegangsbewijs hebben wij inderdaad een tijdelijke bevriezing aangeboden ter compensatie. Wij hebben een bevriezing van 6 weken aangeboden. Deze compensatie is op 17 december komen te vervallen en vanaf 19 december hebben wij automatisch alle lidmaatschappen bevroren vanwege de lockdown.

Toen wij weer open mochten op 15 januari, zijn alle lidmaatschappen daarmee weer geactiveerd en liepen de lidgelden weer door. Het is vervelend om te lezen dat jouw zoon niet heeft kunnen sporten maar omdat de bevriezing al is komen te vervallen, kunnen wij verder helaas niets aanpassen of wijzigen aan het openstaande bedrag.

Het Social Team van Basic-Fit

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?