Klacht Basic-Fit: Opgelicht maandelijks opzegbaar

Realman

Ik heb vorig jaar een maadelijks opzegbaar abonnement afgesloten. Na gezondheidsredenen heb ik na een paar maanden later opzeggen en kreeg een mail dat het na 2 maanden stop gezet worden, maar na die tijd werd er gewoon geen gehoor aangegeven en ging de opzegging niet door. Nu krijg ik een mail van Dustin van Basic Fit, dat het een jaarlijkse abonnement is en dat ik de kaart aan iemand anders kan geven en die er mee kan sporten, dus gooi je geld maar weg. Hoe kan Basic Fit de klanten afzetten? En hoe kan het dat een mail van Basic Fit door Basic Fit zelf niet wordt gerespecteerd? Dus pas op met Basic Fit, ze lichten je op en met maandelijks opzegbaar moet u niet serieus nemen. Ze mailen via de customer service heeeeeeeel erg laat en je moet ook nog eens een vast bedrag betalen naar hun dure 0900 nummer. Reclame maken kunnen ze als het beste, maar in oplichten zijn ze veel beter.

Aan hun beloftes houden en mijn opzegtermijn zoals beloofd afronden en niet verlengen tot en met 1-10-2016!

Basic-Fit
    Beste Alkim,

Bedankt voor jouw bericht.

Volgens onze gegevens heb jij je aangemeld voor de Basic-Fit Smart. Dit houdt in dat jij een jaarlidmaatschap hebt welke jij per maand betaald.
    Het lidmaatschap waar jij naar refereert is de Basic-Fit Flex, deze is wel per maand opzegbaar en kost €23.99.

Mijn collega bedoeld dat jij het contract kan overdragen aan een ander persoon die er wel gebruik van kan/wil maken. Dat houdt in dat het contract en de contractuele verplichtingen zullen worden overgezet naar de andere persoon. Jij zal er dan niet verder voor moeten blijven betalen.

Als jij vanwege gezondheidsredenen niet kan sporten, zien wij graag een attest van de dokter tegemoet waarin dit wordt bevestigd. Hier hoeft niet in te staan wat er aan de hand is, enkel dat jij gedurende de contractperiode niet meer mag sporten wegens medische redenen. Op basis van medische redenen kan het lidmaatschap wel vroegtijdig worden stopgezet.

Dit attest kan worden doorgestuurd naar social@basic-fit.com.

Nathalie van Basic-Fit
    Beste Nathalie,

Ik bedank je allereerst voor je vriendelijke manier van mailen, daar kan Dustin nog veel van leren. Het probleem is dat ik teveel overbelast hebt, aangezien er ook niemand bij Basic Fit ook iets zei van mijn extreme stijl van sporten. Na de opzegging op 22.11.2015 heb ik meteen een week erna behandelingen gehad bij fysiotherapie(mails kan ik u versturen). Medewerker ging akkoord met 2 maanden en Dustin niet.Ik sport vanaf die tijd niet meer. a.u.b los mijn probleem op.mvg
    Basic-Fit
    Beste Alkim,

Bedankt voor je reactie.

Wij willen jou graag helpen maar dit kan enkel als jij ons voorziet van een medisch attest waarin staat dat jij niet meer mag sporten. Jij kan dit sturen naar social@Basic-Fit.com.

Ik zie het graag tegemoet.

Dustin van Basic-Fit

Realman
    een attest willen verkrijgen toont dat Basic Fit niet in haar klanten vertrouwd.

Realman

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?