Klacht Basic-Fit: Oplichting van nieuwe klanten d.m.v. een online aanbieding, die na betaling, niet nagekomen word.
Details
Klacht
De website https://www.basic-fit.com/nl-nl/home vermeld een aanbieding van 'nu gratis 6 weken extra' voor nieuwe leden. Als je je vervolgens aanmeld als nieuwe klant krijg je op de voorwaarden & betaalgegevens pagina de bevestiging dat je gratis 6 weken extra krijgt. Maar vervolgens, na betaling, ontvang je een email met de melding dat je 2 weken gratis krijgt. Op 26-07-2022 heb ik me aangemeld als nieuw lid.Ik heb Basic Fit hierover gecontacteerd. In eerste instantie kreeg ik de melding dat de aanbieding per 19-05-2022 is verlopen. Het was niet mogelijk dat deze aanbieding op de website vermeld stond. Kon ik daar toch bewijs van aanleveren dat zou ik alsnog gratis 6 weken extra kregen. Ik heb screenshots van de website + de betaalgegevens pagina opgestuurd maar dit bewijs negeren ze. Ik kreeg de melding dat ik geen recht heb op de gratis 6 weken extra, zelfs nadat ik hiervan bewijs heb aangeleverd dat ze toch echt dat aanbod hebben bevestigd op de betaalgegevens pagina. Ik heb ze er vervolgens op gewezen dat, ook nu nog!, de aanbieding wel vermeld staat op de website (ook vandaag nog 03-08-2022). Maar ook dit negeren ze. Na een kleine twee weken van mails uitwisselen hebben ze de aanbieding op de website nog steeds niet verwijderd. En zoals vermeld komen ze de aanbieding ook niet na als, een nieuwe klant, daar een melding van maakt. In mijn belevenis gaat dit dus om actieve oplichting van, op z'n minste, van 19-05-2022 t/m 03-08-2022, en niet om een 'foutje' bij de website-bouwer of onwetendheid van de fout.
https://www.basic-fit.com/nl-nl/sportschool/basic-fit-harderwijk-kolbaanweg-24-7-dec7989e9a3d4b128a17bb43c5ccb1a6.html --> scroll naar beneden en daar staat, ook vandaag nog; 'krijg nu 6 weken extra!'
Gewenste oplossing
De aanbieding, gratis 6 weken extra, zoals vermeld in de bevestiging moet nagekomen worden. Niet alleen voor mezelf, maar voor alle nieuwe leden die van 19-05-2022 tot en met (op z'n minst) 03-08-2022 benadeeld zijn door deze valse aanbieding.Bijlagen
- Vermelding van gratis 6 weken extra aanbieding 28-07-2022.png 323 KB
- Voorwaarden en betaalgegevens bevestiging 28-07-2022.png 119 KB
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.