Klacht Basic-Fit: Oplichting van nieuwe klanten d.m.v. een online aanbieding, die na betaling, niet nagekomen word.

Gebruiker1659514163

De website https://www.basic-fit.com/nl-nl/home vermeld een aanbieding van 'nu gratis 6 weken extra' voor nieuwe leden. Als je je vervolgens aanmeld als nieuwe klant krijg je op de voorwaarden & betaalgegevens pagina de bevestiging dat je gratis 6 weken extra krijgt. Maar vervolgens, na betaling, ontvang je een email met de melding dat je 2 weken gratis krijgt. Op 26-07-2022 heb ik me aangemeld als nieuw lid.

Ik heb Basic Fit hierover gecontacteerd. In eerste instantie kreeg ik de melding dat de aanbieding per 19-05-2022 is verlopen. Het was niet mogelijk dat deze aanbieding op de website vermeld stond. Kon ik daar toch bewijs van aanleveren dat zou ik alsnog gratis 6 weken extra kregen. Ik heb screenshots van de website + de betaalgegevens pagina opgestuurd maar dit bewijs negeren ze. Ik kreeg de melding dat ik geen recht heb op de gratis 6 weken extra, zelfs nadat ik hiervan bewijs heb aangeleverd dat ze toch echt dat aanbod hebben bevestigd op de betaalgegevens pagina. Ik heb ze er vervolgens op gewezen dat, ook nu nog!, de aanbieding wel vermeld staat op de website (ook vandaag nog 03-08-2022). Maar ook dit negeren ze. Na een kleine twee weken van mails uitwisselen hebben ze de aanbieding op de website nog steeds niet verwijderd. En zoals vermeld komen ze de aanbieding ook niet na als, een nieuwe klant, daar een melding van maakt. In mijn belevenis gaat dit dus om actieve oplichting van, op z'n minste, van 19-05-2022 t/m 03-08-2022, en niet om een 'foutje' bij de website-bouwer of onwetendheid van de fout.

https://www.basic-fit.com/nl-nl/sportschool/basic-fit-harderwijk-kolbaanweg-24-7-dec7989e9a3d4b128a17bb43c5ccb1a6.html --> scroll naar beneden en daar staat, ook vandaag nog; 'krijg nu 6 weken extra!'

De aanbieding, gratis 6 weken extra, zoals vermeld in de bevestiging moet nagekomen worden. Niet alleen voor mezelf, maar voor alle nieuwe leden die van 19-05-2022 tot en met (op z'n minst) 03-08-2022 benadeeld zijn door deze valse aanbieding.

Bijlagen

Er wordt aangegeven dat ik geen recht heb op 'gratis 6 weken' omdat die actie niet geldig is op het moment van inschrijving. Waarom dit dan wel op de website vermeld staat, zo ook bij de bevestiging van je nieuw lidmaatschap op de betaalgegevens pagina, is mij onduidelijk. Blijkbaar vind Basic Fit het acceptabel om je een aanbieding te doen (waarvan ze weten dat die niet actief is), die aanbieding te bevestigen bij de voorwaarden voordat je de betaling doet, en het vervolgens dood leuk niet te geven als je eenmaal betaald hebt voor het jaar-lidmaatschap. Naar mijn weten noemen ze dat oplichting. Pas dus op: je krijgt hoogstwaarschijnlijk niet wat je voor betaald als je een bestelling plaatst op de website! Jammer trouwens want de sportschool ben ik erg blij mee! Ter info: de foutieve aanbieding staat nog steeds doodleuk vermeld op de website (10 dagen na mijn melding ervan, bijna drie maanden nadat de aanbieding niet meer geldig is).

Basic-Fit
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?