Klacht Basic-Fit: start abonnementsperiode

Klachtnummer
# 177784
Gebruiker
Bitie
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb me tijdens een actie van basic fit lid gemaakt. Dit jaar op 8 Januari. Nu is het mij zo uitgelegd bij het filiaal waar ik me heb aangemeld dat ik de eerste drie maanden gratis zou fitnessen om daarna 9 maanden betaald te fitnessen. Mijn eerste klacht is dat er een maand abonnementsgeld teveel is afgetrokken. Heb dus twee maanden ipv drie, gratis gekregen.
Mijn tweede klacht is dat ik er vanuit ging dat mijn contractsperiode startte op 8-1-16 aangezien dit ook in een bevestigingsmail van u duidelijk staat aangegeven. Met een contract van een jaar beginnende op 8-1-16 zou mn abonnement dus moeten eindigen op 8-1-17 maar mij is medegedeeld dat mijn abonnementsperiode doorgaat tot en met 1-3-2017(omstreeks die datum vond de eerste betaling plaats,een jaar eerder). Heb hierover email contact gehad met basic fit , maar heb geen antwoord gekregen op mn laatste email wat ik ten zeerste betreur. Ik hoop middels deze weg tot een oplossing te komen.

De oplossing

-Graag 1 abonnementsmaand geld terug ter waarde van 19,99.
-Beindiging contract per 1-8-2017.

3 reacties

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Beste Rachid,

    Bedankt voor je bericht.

    Wat vervelend om te horen dat jij verkeerde informatie hebt gekregen van mijn collega op de club.

    Als ik jouw lidmaatschap bekijk zie ik dat jij lid bent geworden op 8-1-2016, de actie op dat moment was gratis sporten tot 1-3-2016.

    Jij hebt gekozen voor een jaarlidmaatschap. Bij Basic-Fit komt eerst de actie voordat jij gaat betalen voor jouw lidmaatschap.

    Als leden kiezen voor een jaarlidmaatschap, zijn deze leden altijd minimaal 12 maanden lid los van de actie die Basic-Fit op dat moment heeft.
    Leden hebben dan ook een contract voor 12 maanden.

    Jij betaald 12 maanden en mag 13 maanden en 3 weken sporten bij Basic-Fit.

    Aan de hand van de bovengenoemde punten is het niet mogelijk om jouw lidmaatschap eerder te ontbinden dan jouw contract einddatum 1-3-2017.

    Veel sport plezier toegewenst.

    Met vriendelijke groet,


    Levi van Basic-Fit
  2. Auteur
    Bitie
    Datum

    Ja, whatever. Waren jullie ook maar zo duidelijk bij het werven van klanten met jullie acties. Mensen in de veronderstelling
    laten dat ze een jaarcontract aangaan waarvan de eerste maanden gratis zijn, om er vervolgens achter te komen dat de gratis maanden buiten het jaarcontract vallen is bedriegelijk in mijn ogen, en ik kan me goed voorstellen dat er veel meer mensen die er hetzelfde over denken.
    Maar bedankt ik zal het verder vertellen.
  3. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Beste Rachid,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik vind het vervelend om te horen dat jij hier niet van op de hoogte was. Het staat echter wel in de algemene voorwaarden en het wordt op onze site vermeld.

    Ik wens je nog een fijne dag.

    Met vriendelijke groet,

    Dustin van Basic-Fit

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen