Klacht Basic-Fit: telefonische opzegging

# 192524
Petraatje

Ik heb een paar maanden geleden heb ik mijn abonnement telefonisch opgezegd.
Nu blijkt dit niet gebeurd te zijn. ik krijg een aanmaning om alsnog te betalen.
Medegedeeld dat ik telefonisch heb opgezegd. Basicfit heeft verkeerde mail overgenomen van het inschrijfformulier. Mail heb ik dus nooit hierdoor kunnen ontvangen. Ik heb getuige die bij me waren toen ik tel ging opzeggen. Door de prive omstandigheden die ik toen had heb ik de mail niet in de gaten gehouden. Na maanden van achterstallig betalingen hebben zij een brief naar mijn ouderlijke woning gestuurd. (waar ik niet meer woon sinds de opzegging) Nu heb ik inmiddels betaald omdat ik bang was voor de deurwaarder. Ik vind niet dat dit alleen mijn schuld is zoals BasicFit beweert. De mail is dan retour ontvangen door BF zij hebben de moeite niet genomen om dit na te kijken wat er fout is gegaan, als zij dit hadden gedaan was ik nu niet in de financiële problemen gekomen.

Basicfit mag zijn fout toegeven en mij het geld terug storten, want nu ik betaald heb hoor ik niets meer van ze.

Bedankt voor je mail.

Ik kan met de gegevens die jij hebt opgegeven niet jouw lidmaatschap vinden. Wat is je pasnummer dat achter op jouw Basic-Fit pas staat? Wat is je lidnummer en je oude adres?

Alvast bedankt voor de info.

Het lidmaatschapnr 277009175
    Pasnr heb ik niet ik moest mijn pas afgeven bij de receptie van Basic fit.
    Hoop dat u hier verder mee kan

Bedankt voor je reactie.

Dit lidmaatschap staat op naam van iemand anders. Het lidmaatschap is opgezegd per 19-9-2016 en jouw einddatum is 19-10-2016.

De betalingen die er zijn gedaan zijn voor de maanden voor jouw einddatum. Als jij schriftelijk bewijs hebt van een eerdere opzegging dan kan ik eventueel de einddatum aanpassen. Jij kan dit mailen naar social@basic-fit.com.

Petraatje
    Dit is nu het probleem. Het is telefonisch opgezegd. Wel in het bijzijn van 2 personen die willen getuigen. Door priveomstandigheden heb ik toen niet opgelet dat ik de mail van opzegging zo krijgen. Ik ben er vanuit gegaan dat alles afgehandeld zou zijn. Nu blijkt dat er toen een mail is gestuurd naar een verkeerd mailadres. Basicfit moet hiervan een bericht gehad hebben en als zij de inschrijving hadden gepakt zouden zij gezien hebben dat basicfit het verkeerde emailadres heeft overgenomen.

Bedankt voor je reactie.

Wij hebben geen gegevens van een telefoongesprek voor dit lidmaatschap. Wij hebben ook geen mail verstuurd met een opzegbevestiging.

Ik kan je daarom ook niet verder helpen als je geen eerdere schriftelijke opzegging hebt.

Petraatje
    Dit klopt niet wij hebben navraag bij basicfit gedaan. Zij hebben een verkeerd mail adres gebruikt. Ik heb 2 getuigen die bij het tel opzeggen aanwezig waren Ik heb bijna een jaar geleden opgezegd. Dus ik ben het niet eens met u en basicfit maakt zich er wel makkelijk vanaf.

Petraatje

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?