Klacht Basic-Fit: Vast aan een jaar abonnement dankzij fout medewerker

Klaos

Mijn vorige klacht is beëindigd omdat Basic fit 2 keer met een onzin verhaal reageert maar ik accepteer deze afhandeling niet. Het is toch te belachelijk voor woorden dat ik aan een verkeerd abonnement type vast zit omdat een medewerker van Basic fit een fout heeft gemaakt? Iedereen kan een fout maken natuurlijk maar wees dan wel zo netjes om dit even recht te trekken. Als ik nu al maanden lid was had ik begrepen dat het niet kon en dat ik het zelf eerder had moeten melden maar het is pas 1 week geleden dat ik mij heb aangemeld. Ook vind ik het excuus heel slecht dat de bedenktijd alleen voor afsluiten via de website geld want in principe valt deze manier van een abonnement afsluiten ook via een koop op afstand aangezien het digitaal gedaan wordt en ik nooit getekend heb hiervoor. Wat een achterdochtige manier om klanten langer lid te houden is dit. Deze fout moet gewoon rechtgezet worden!

Ik wil dat mijn abonnement wordt omgezet naar het abonnement waarvoor ik gekozen heb en niet die die de medewerker van Basic fit foutief voor mij heeft geselecteerd. Ik acht hierbij geen smoesjes te krijgen maar dat dit gewoon geregeld wordt. Dit is een fout van Basic fit dus die moet ook rechtgezet worden door Basic fit. Een andere optie is dat mijn abonnement per deze maand wordt beëindigt en dat ik de eenmalige inschrijfkosten en de kosten van de eerste maand van het flex abonnement betaal want als ik zo behandeld wordt wil ik geen lid meer zijn.

Basic-Fit
    Beste Erwin,

Bedankt voor je bericht.

Zoals ik in mijn vorige bericht heb vermeld, de teamleidster van de club heeft nooit gegevens ingevoerd op de kiosk voor onze leden.

Als jij het hier niet mee eens bent kan jij dit aankaarten bij de teamleidster van de club die jou heeft geholpen.

Wettelijk gezien heb jij geen recht op de herroepingsrecht als jij lid wordt op de club op de kiosk.
    Dit omdat jij op de club aanwezig bent, jij kunt de club/apparaten bekijken, de sfeer proeven etc.

Dit is niet mogelijk als jij online via de website een lidmaatschap aanmaakt.

Daarom heeft een lid die online lid is geworden alleen recht op de herroepingsperiode van 14 dagen.

Aan de hand van de bovengenoemde punten is het niet mogelijk om jouw lidmaatschap om te zetten naar een Flex lidmaatschap.

Levi van Basic-Fit
    Klaos
    Ja natuurlijk zullen jullie beweren dat de medewerker niets voor mij heeft ingevoerd. Toch raar dat ik met mijn eigen ogen heb gezien dat dit wel zo is dan. Ik vraag me af of jullie überhaupt wel contact hebben gehad met haar of dat jullie gewoon wat bij elkaar verzinnen. Het begint er steeds meer op te lijken dat dit geen fout was maar dat de medewerker met opzet het verkeerde abonnement heeft gekozen om mij op te lichten. Vinden jullie dit nou serieus zelf een normale manier van handelen?
    Klaos
    Als een van jullie medewerkers een fout maakt dan dient die gewoon rechtgetrokken te worden en dan moeten er niet een hoop smoesjes verzonnen worden want dat is gewoon oplichting en ik weet zeker dat jullie met deze praktijken de wet schenden. Het is ook wel frappant dat een groot deel van de klachten hier over hetzelfde soort probleem gaan, vaak wordt er dan gereageerd dat als ze het eerder hadden gemeld dat jullie dan nog coulant konden zijn maar nu meld ik het al na één week en dan wordt er
    Klaos
    nog niets mee gedaan. Noemen jullie dat coulant? Ik noem dat namelijk oplichting. En reken er maar niet op dat ik genoegen neem met dit antwoord, ik heb recht op het abonnement waarvoor ik heb gekozen ongeacht of jullie medewerker een fout heeft gemaakt of niet. Bij elke willekeurige winkel of service o.i.d. zou dit dan ook gewoon rechtgetrokken zijn maar niet bij deze partij die er alleen op uit is om mensen op te lichten.
    Klaos
    Wettelijk gezien hebben jullie niet het recht mij te laten opdraaien voor een fout van jullie dus zorg maar dat het rechtgezet wordt. Het is toch te belachelijk voor woorden dat er zonder mijn toestemming een keuze wordt gemaakt voor iets wat ik niet wil. Het enige dat ik van jullie hoor zijn elke keer zwakke excuses terwijl mijn abonnement nog niet eens officieel is ingegaan dus dit nog makkelijk aangepast kan worden.
    Basic-Fit
    Beste Erwin,

Bedankt voor je bericht.

Zoals mijn collega eerder heeft aangegeven, kan er hier niets aan worden aangepast.
    De teamleidster heeft bevestigd niets te hebben ingevoerd op de kiosk.

Indien jij hier niet mee eens bent, adviseer ik je om hierover zelf contact op te nemen met de teamleidster.

Nathalie van Basic-Fit
    Klaos
    Als de teamleider dat bevestigd heeft dan liegt die dus net zo hard als de rest van jullie oplichterij. Zij heeft de abonnement keuze ingevuld en ik heb alleen mijn persoonlijke gegevens ingevuld.

Klaos

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?