Opgelost door Basic-Fit: Verkeerd voorgelicht bij afsluiten abonnement

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 345492
Gebruiker
va-14
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Thuis wilde ik een abonnement afsluiten bij de Basic Fit, maar ik had een vraag omdat ik niet begreep waarom het jaar bedrag hoger uit kwam dan 12x€20. Daarom richtte ik mij tot de club waar ik antwoord kreeg dat het niet per maand maar per vier weken betaald geïncasseerd wordt.

Nadat ik dit antwoord gekregen had wilde ik mijn bestelling thuis afmaken, alleen vroeg zei de medewerker dat ik ook bij hun de bestelling af kon maken onder dezelfde voorwaarden.
Dus toen vroeg ik: "Ah, er zit geen verschil tussen als ik hier of thuis mijn bestelling afsluit?"
Waarop de medewerker aangaf: "Nee hier zit geen verschil tussen."

Nu heb ik na vijf dagen, direct na de eerste gevolgde les aangegeven dat ik gebruik wilde maken van de 14 dagen herroepingsrecht. Helaas was dit in de club niet mogelijk, dus heb ik de klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat ze dit niet konden doen, omdat ik het abonnement via hun 'kiosk' afgesloten heb. Dus ik gaf aan dat het onder verkeerde voorlichting van de medewerker was. Toen moest ik van de klantenservice commentaar in het systeem laten zetten door de betreffende medewerker. Dus ik weer naar de sportschool, kon deze niks neerzetten zonder zijn manager.

Nu wil ik graag mijn geld terug, omdat het abonnement is afgesloten onder verkeerde voorlichting.

De oplossing

Graag ontbinding van het contract en geld terug.

1 reactie

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hi Vince,

    Fijn dat we elkaar net telefonisch gesproken hebben.

    Ik heb je een e-mail gestuurd ter bevestiging van wat wij telefonisch hebben besproken.

    Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Enya

Uiteindelijke oplossing

Auteur
va-14
Datum
Uiteindelijke oplossing
Naast het feit dat ik 4x naar de klantenservice en de 4x op de locatie ben geweest om dit te regelen zonder resultaat geeft deze klantenservice wel een serieuze reactie. Bedankt hiervoor. Het geld wordt teruggestort en het abonnement ontbonden.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen