Opgelost door Basic-Fit: Verkeerd voorgelicht bij afsluiten abonnement

content Opgelost
va-14

Thuis wilde ik een abonnement afsluiten bij de Basic Fit, maar ik had een vraag omdat ik niet begreep waarom het jaar bedrag hoger uit kwam dan 12x€20. Daarom richtte ik mij tot de club waar ik antwoord kreeg dat het niet per maand maar per vier weken betaald geïncasseerd wordt.

Nadat ik dit antwoord gekregen had wilde ik mijn bestelling thuis afmaken, alleen vroeg zei de medewerker dat ik ook bij hun de bestelling af kon maken onder dezelfde voorwaarden.
Dus toen vroeg ik: "Ah, er zit geen verschil tussen als ik hier of thuis mijn bestelling afsluit?"
Waarop de medewerker aangaf: "Nee hier zit geen verschil tussen."

Nu heb ik na vijf dagen, direct na de eerste gevolgde les aangegeven dat ik gebruik wilde maken van de 14 dagen herroepingsrecht. Helaas was dit in de club niet mogelijk, dus heb ik de klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat ze dit niet konden doen, omdat ik het abonnement via hun 'kiosk' afgesloten heb. Dus ik gaf aan dat het onder verkeerde voorlichting van de medewerker was. Toen moest ik van de klantenservice commentaar in het systeem laten zetten door de betreffende medewerker. Dus ik weer naar de sportschool, kon deze niks neerzetten zonder zijn manager.

Nu wil ik graag mijn geld terug, omdat het abonnement is afgesloten onder verkeerde voorlichting.

Graag ontbinding van het contract en geld terug.

Basic-Fit
    Hi Vince,

Fijn dat we elkaar net telefonisch gesproken hebben.

Ik heb je een e-mail gestuurd ter bevestiging van wat wij telefonisch hebben besproken.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Enya

va-14
Naast het feit dat ik 4x naar de klantenservice en de 4x op de locatie ben geweest om dit te regelen zonder resultaat geeft deze klantenservice wel een serieuze reactie. Bedankt hiervoor. Het geld wordt teruggestort en het abonnement ontbonden.

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?