Opgelost door Basic-Fit: Wederkerende problemen met opzegging

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 540495
Gebruiker
Raf
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Beste,

Mijn abonnement liep af op 13-1-2021. Dit abonnement is betaald geweest door middel van een onmiddellijke betaling aan een kiosk in een vestiging voor een heel jaar. Omdat ik zeker wou zijn dat er niet een nieuwe termijn zou aangerekend worden (heb namelijk al heel wat problemen bij jullie gehad hier rondom) heb ik eind vorig jaar proberen mijn abonnement stop te zetten, zowel via de app als mail. Tevergeefs...Meerdere mails gestuurd (zie foto) maar deze blijven onbeantwoord of foute autoreply. Ik heb dan uiteindelijk een medewerker via de live chat kunnen spreken die mij verzekerde dat ik mij geen zorgen moest maken om het feit dat ik mijn lidmaatschap niet kon cancellen, dit abonnement zou vanzelf aflopen en niet hernieuwen.

Nu echter zie ik op de Basic-Fit app dat dit abonnement voor jullie blijkbaar nog zogezegd op "actief" staat en nu afloopt op 24-8-2021 (zie foto). Ik mag hopen dat ik nu geen extra betaling krijg voor iets dat ik totaal niet wens. Omdat ik dus nu weeral (!) dit nog zogezegde actieve abonnement niet kan opzeggen door een "error" bij de site, hoop ik via deze weg nu eindelijk een definitieve oplossing te krijgen, namelijk opzegging van lidmaatschap (voor goed deze keer) en geen extra betalingen.

Mvg,
Rafael

De oplossing

1) Opzegging abonnement (definitief deze keer) 2) Cancelling eventueel geplande betalingen

1 reactie

  1. Auteur
    Basic-Fit
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Rafael,

    Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit waarderen wij enorm!

    Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan, betreft de opzegging van jouw lidmaatschap. Ik heb dit direct voor je nagekeken.

    Vanwege de tweede lockdown is jouw lidmaatschap bevroren. De periode vanaf sluiting van de club tot we weer open zijn, wordt aan het einde van jouw lidmaatschap toegevoegd. Waarom wordt deze periode toegevoegd? Dit komt omdat jouw lidmaatschap voor de gesloten periode volledig stil heeft gestaan (pauze), zo ook de automatische incasso's. Op deze manier krijg je alsnog waar je recht op hebt, namelijk een jaar sporten.

    De einddatum conform jouw overeenkomst is hierdoor aangepast naar: 24-8-2021. Hiervoor betaal je niets extra's.

    Excuses voor de verwarring die is ontstaan!

    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

    Met vriendelijke groet,

    Team Social Basic-Fit

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Raf
Datum
Uiteindelijke oplossing
Heel erg bedankt voor de verduidelijking!
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Basic-Fit?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen