Klacht Basro BV: Niet toepassen van garantie en en niet functioneren van deurbel syteem

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 533738
Gebruiker
B. Sio
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 21/10 2020 werd door Basro een Comeli9t deurbel aan mijn huis geïnstalleerd. Na enige tijd werkte het systeem niet meer door uitblijven of trage reactie van signaal op 2 mobiele telefoons. Op 10/12 is een monteur een half uur langs geweest en een factuur ad 172, 43 gestuurd. Daarna weer een monteur op 15/1 20 minuten wegens niet functioneren ad 129,89. Ik heb meermaals een beroep gedaan op garantie. Hierop werd door Basro aangegeven dat garantie niet geldt op software. Dit ten onrechte. Inmiddels wordt door Basro gedreigd met incassoburo en advocaat. Het systeem werkt nog steeds niet en Basro wil niet langskomen zolang de rekeningen niet zijn betaald. Deze rekeningen zij overigens abnormaal hoog.

Gewenste oplossing

Rekkingen scgrappen wegens garantie en werkbaar maken van het deurbelsysteem
Geboden oplossing
De app heeft nimmer goed gewerkt. Het geluid betrof alleen de mobiel van mijn vrouw. Ik heb juist weinig apps die niet openstaan. Omdat Basro in plaats van garantie te verlenen facturen bleef sturen heb ik gezegd dat ik het klachtenkompas zou inschakelen. Wegens aanschaf van een nieuwe telefoon moest de app opnieuw door Basro geladen worden. Ik ben niet akkoord gegaan met een schikking en ook niet om 50 km te rijden. Bovendien stelt Basro ten onrechte dat op software geen garantie geldt. Kortom ik heb nog steeds een deurbel die niet werkt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Basro BV
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    De video/intercom installatie de app werken uitstekend, maar de familie Sio, wijzigt de geluidsinstelling op hun telefoon en geven dan aan dat ze de intercom niet kunnen horen. Dit ligt niet aan de intercom, maar aan de instelling op hun telefoon. Bij de andere storingsmelding blijkt dat er zoveel apps in de achtergrond op hun telefoon open staan, dat de app traag reageert. Ligt wederom aan de telefoon van de klant en niet aan de intercom. In een e-mailbericht geeft de heer Sio dan ook aan dat we hier een punt hebben. De heer Sio begon gelijk te dreigen met klachtenkompas en de consumentenbond en was niet voor rede vatbaar. Op ons voorstel de kosten te delen, wilde de heer Sio wel ingaan, maar alleen als we kosteloos langskwamen om zijn nieuwe e-mailadres in zijn telefoon te programmeren. Ook dit ligt niet aan het functioneren van de intercom, maar aan het feit dat hij zijn e-mailadres wil wijzigen. Uit coulance hebben we aangeboden dat we zijn telefoon hier bij ons op de zaak, willen programmeren met zijn gewijzigde e-mailadres, maar daar begon hij niet aan. De gemaakte arbeid en voorrijkosten zijn dan ook terecht in rekening gebracht.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Basro BV?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen