Klacht Batavus: Batavus neemt fabricagefouten en ongeval niet serieus.

RolandsSlechteBatavus

Ik woon in Haarlem en heb bij een dealer in Leiden een nieuwe elektrische fiets gekocht. Meteen bij de proefrit heb ik gemeld dat er iets aanliep en dat de voorrem veel sterker remde dan de achterrem. Dit heeft de dealer gelijk proberen te verhelpen. Thuis bleek de fiets nog steeds aan te lopen. De rem situatie was nog hetzelfde, maar leek niet ernstig. Een paar dagen erna ben ik gevallen doordat de voorrem blokkeerde. Zie foto.

Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt om het aanlopen te verhelpen en de remmen na te kijken. De dealer meldde mij dat er een fabricagefout in het voorblad en de sensor aangetroffen was en dat deze vervangen moesten worden. Daardoor moest ik zonder fiets terug naar Haarlem.

Vandaag zou ik de fiets ophalen en bleek dat deze fiets onderdeel was van een terugroep actie uit 2016. Dit was vanwege een andere fabricagefout, namelijk een defecte voorrem. Hierdoor kon de rem blokkeren. De fiets is om onbekende reden toch verkocht en dit heeft tot de val geleid.

Ik heb contact gezocht met de klantenservice van Batavus. In heel nette mails werd mij verteld dat ik het moest oplossen met de dealer en dat ze niets wisten van de eerder gemelde klachten. Ik kreeg alleen een bloemetje voor de moeite. Constant werd ik in alle mails afgescheept, terwijl de twee fabricagefouten door Batavus veroorzaakt zijn. Nu staat mijn fiets nog steeds in Leiden en zit ik in Haarlem zonder fiets.

Als ik voor de derde keer naar Leiden zou gaan, haal ik in feite een twee keer opgelapte fiets op, terwijl ik een nieuwe fiets gekocht had. Dat vind ik niet terecht. Zeker niet gezien het ongeval wat door de rem ontstaan is. Iedereen die een dure, nieuwe fiets koopt wil daar met een goed gevoel op fietsen.

Batavus zou de fabricagefouten serieus moeten nemen en een nieuwe fiets laten bezorgen bij een dealer in Haarlem. Een bloemetje is echt te kort af.

Ik overweeg anders een letselschade advocaat in te schakelen, hoewel dat niet mijn insteek is. Ik wil gewoon een nieuwe fiets die goed werkt.

Framenummer: BA5400511

Wij vinden dat Batavus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!