Klacht Batavus: Fiets uit 2012 is niet te repareren a.g.v. niet meer kunnen leveren onderdelen door Batavus

M.G.G.M. van Hoven

Ik heb in 2012 een Btatavus Fuego 8p elektrische fiets gekocht, Bigin juli 2017 gaat de elketrische funcie kapot. Motor vervangen. Probleem niet opgelost. In overleg tussen dealer en Batavus BV is vermoedelijk de aansturing en zoals zij het noemen is de controller kapot. Onderdeel besteld. Na 8 weken meld de dealer dat de bestelling door Batavus BV van dealerportal is gehaald. Na contact tussen de dealer en Batavus BV blijkt dat het onderdeel niet meer te krijgen is en niet meer gemaakt wordt. Zit ik nu anno jul2018 meer een elektrische fiets van 2500,-- die niet meer gemaakt kan worden oftewel ik heb nog een blok oud ijzer die ik niet meer aan de straatstenen kwijt kan. De productie van deze fiets is inmiddels gestaakt maar de fiets is via internet wel nog te koop. Alleen kunnen kopers in de toekomst geen onderdelen meer krijgen.
Tot slot had de fabriek aan de dealer medegedeeld met de opmerking: "Regel en zorg maar dat je met de klant iets kunt regelen". Een grote schande. Inmiddels een aangetekende brief aan Batavus gestuurd en een afschrift aan de dealer gezonden.
Dit is een grote schande. Koop je een kwaliteitsmerk(??) en word je zo bedonderd door die gasten. Over de dealer alleen maar lof maar zij kunnen er niets aan doen dat hij niet gerepareerd kan worden omdat zij geen onderdelen kunnen krijgen.
Maurice

Wegens wanprestatie van het bedrijf inzake het repareren van de fiets ontbinding van de koopovereenkomst uit 2012. Immers volgens info op internet is Batavus verplicht onderdelen te blijven leveren gedurende 10 tot 15 jaar. Dit is weliswaar niet wettelijk vastgelegd maar behoort tot een zgn. morele ondernemingsplicht van de fabrikanten in het algemeen.

Wij vinden dat Batavus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!