Klacht Batavus: Nou breek mijn kl... zadel!

Janny

Fiets gekocht eind januari 2013. April 2015 Zadel afgebroken. Bij Wielerdieler Emmen werd gezegd dat dit onze eigen schuld is... Beetje vreemde opmerking, en nogal kort door de bocht. Dit heb ik ook aangegeven. Idem met de opmerking 'Geen garantie, wij krijgen als dealer niets vergoed'. Hadden we maar vaker voor een onderhoudsbeurt langs moeten komen.... ? Volgens hun een bekend probleem. Als dit het geval is waarom wordt de gebruiker dan niet op de hoogte gesteld dat de huidige fietszadels regelmatig opnieuw moeten worden afgesteld? Ik ben van mening dat een zadel na 2 jaar gebruik niet op deze wijze defect mag gaan en wil gaarne van u weten hoe nu verder. Het kan niet zo zijn dat dit probleem bij de gebruiker neer wordt gelegd terwijl dit duidelijk een geval lijkt te zijn van ondeugdelijk materiaalgebruik.

Ik ben nog steeds van mening dat een zadel na 2 jaar en 3 maanden gebruik niet op deze wijze defect mag gaan. Ik verwacht minimaal 2 door BATAVUS te nemen stappen:

1. Voorlichting naar KLANT dat een fietszadel met brugbevestiging regelmatig moet worden nagekeken - opnieuw vastgezet.
2. Tegemoetkoming in de kosten. Kosten zadel € 45.-, tegemoetkoming 50%

Wij vinden dat Batavus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Batavus?