Klacht Batavus: Slechte service van Batavus

R. Hendriksen

Ruim 2 en een half jaar geleden kocht ik een overjarig model e-bike van Batavus.( MAMBO EGO) Bij levering werd vermeld dat er uit coulance een andere accu ingezet was. Deze werkte niet helemaal naar behoren. Dit liet bij mij nog geen alarmbellen rinkelen maar na een jaar fietsen begon mijn fiets foutmeldingen te geven. Deze foutmeldingen waren niet te plaatsen. De fiets ging meer geluid maken en uiteindelijk stopte de ondersteuning van de fiets. Hierop werd het volledige elektrische systeem vervangen door de dealer. Een behoorlijke kostenpost. Ondertussen ging mijn dealer failliet en drie maanden na de reparatie kwamen dezelfde foutmeldingen weer op het display. Dit was kort voor het aflopen van de garantie termijn. Wederom stopte de ondersteuning. Een andere Batavus dealer opgezocht en toen geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice van Batavus. Dit is een moeilijke opgave. De klantenservice is alleen 's ochtends tot 12 uur bereikbaar en op geen enkel ander tijdstip. Als je de klantenservice dan toch bereikt wordt je in de wachttoon gezet om vervolgens binnen 7 minuten te horen dat de klantenservice niets voor jouw als consument kan doen. Alles moet via de verkopende dealer.( Wat voor mij geen optie meer is) Mijn nieuwe dealer heeft vervolgens contact opgezocht met Batavus. Waar de problemen vandaan komen weten ze niet. Daar zijn ze als Batavus ook niet verantwoordelijk voor en als er iets moet gebeuren willen ze de fiets tegen torenhoge voorrijkosten ophalen maar zijn de reparatiekosten voor de klant. Van mijn nieuwe Batavus dealer hoor ik dat dit een onverstandige keuze zal zijn aangezien er meerdere problemen zijn met het systeem van de fiets en dat hij waarschijnlijk binnen afzienbare tijd weer defect zal zijn. Ik zit dus met een defecte fiets waar ik minder dan 2 jaar op gefietst heb wat bij elkaar meer dan 2000 euro aan kosten met zich mee heeft gebracht en nu nog 200 euro waard is.
Ik had verwacht dat een Nederlands bedrijf degelijke producten levert en als er dan iets mis is in overleg met de klant tot een goede en passende oplossing zou komen. ZEER SLECHTE SERVICE!

In overleg komen tot een passende oplossing en niet van het kastje naar de muur gestuurd worden.

Wij vinden dat Batavus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!